2.22.2010

Jauh...naper???

~Semalam xbyk xtvt yg aku buat..kebanyakkan hanya melepak..smbil membuat kje umah yg biasa2..pagi2 aku bangon, aku da menanam azam utk tidak menyentugh pc pd hari itu kerana da 2malam aku ngadap pc..smpy lewat mlm(dlm kol 12-1pg)..soOO..aku nk berehat dan bebaskn minda aku..dan aku berjaya mengawal diri aku dr pegang pc...hehe..itu membuktikan yg aku bukan la antara addicted ngan laman sosial(skema tol ayat aku!!)..iaitu fb..xpown blog yg bwu aku wt nee..~Petang tu abg aku dtg..melawat..da lama dia xdtg..kadang2 aku windu gk ngan diw..mgkin ketika aku bajar..aku slalu bekongsi cerita dgn diw..mnyebabkan aku mnjd rapat dgnnnya..lg pown citarasa kami hampir sama..masa aku bajar, aku slalu gk minta pendapat diw xkirala..apa2 pown..temasok la psal fesyen, pasal asignment aku pown adw gk..macam2 laa..ramai gk kwn2 kolej aku yg diw kenal..xpasal2 kawan aku jd kawan diw jugakk..hehehe..xbanyak yg kami borakkan, hanyala sembang2 kosong dan tentang pekerjaannya...

~Kadang2 aku terasa pelik, nape kita akn menjadi rapat dgn org yg dulunya kita xbape nk berminat tok kenal sgt...dan org yg kita rapat tu..kita akan merasa jauh??? nape??byk sangat da yg aku tengak jd cm2...cthnya kawan skola aku, dulu bukan men, mcm belangkas...kemana shj pasti bersama...tp bila da bis skola..da kje smua..tetiba..kita merasakn yg dorg ne jauh...mcm tu juga perhubungan antara adik badik aku..mse kecik bukan men..smuanye bersama..kdg2 orang ingat kami ne kembar..sampai xtau nk bezakn yg mne kakak yg mne adik...tp makin lame..kteorg makin terpisah dan hampir terputus hubungan..kloo jumpa pown..hnya la ketika raya..itu pown adw jugak yg xdapat jumpa...dan org yg aku xrapat sgt mse kecik 2..iaitu abg aku..berubah menjadi rapat..sedangkn dulu..aku cukup xsuka dgn dia..mgkin kerana perangai dia yg kuat mengusik..kadang2 aku terasa mcm nk bunuh dia ketika dia sedang tidur..sbb bila dia tidur..mst dia xblh nk melawan(jahatnya aku time tuu)..tp itula yg aku rasa...

~Tp kini da laen...di sebabkan aku da mls nk layan usikan abg aku...mgkin lama2 dia pown da rse cm xbesh nk usik aku lg..dia pown da xusik2 sgt..lama2 kami jd rapat..dan saling tolong-menolong(lg skali bapak skema ayat aku..huh!!!) Aku xtau nape jd mcm tu???!!

~Nape ea jadi mcm tu??org yg kita penah rapat dgnnya, kita akan terasa jauh dr dorg??dan nape tetiba org yg kita xkenal sgt, tp..dia berubah menjadi antara yg rapat dgn kita??terkadang kita akan merasa seolah2 kita rasa bosan tanpa mereka... adakah kita yg berubah atau mereka yg telah berubah??? kadang2 aku da mls nk rapat atau kenal ngan sesape pown..sbb..kita akan merasa rindu dan berasa seolah-olah kehilangan... MySpace

2.20.2010

Letih~~

~Hari ini hari yg agak memenatkan..sperti hari2 minggu yg lalu...xtvt yg terlalu padat wt aku penat..huuhu..pw jw yg aku wt sebernarnya??hurm..pepagi aunty aku da soh aku bgon..mgemas..sOO..aku pown bgon..turun kemas pw yg ptot lu..pas2 bwu bekpez..dowg beli nc lemak lg???adoiyaiii..da la kt opiz aku setiap pg aku bekpez nc lemak..hujung minggu pown telan nc lemak lg??hurm..owg da beli..telan jela jwbnye..da la nc tmbah plak2..nk aku gemok pown beragak laa gk!!pe lg..pas mkn trOs g jamban..huhu
~Pas da buang pw yg ptot, aku pown mgemas, dn kemas brg2 pasar yg beliau beli di pasar kt..aku xtau nme pasar2..yg aku tau..pasar borong dkt2 ngan bukit jalil..siap mgemas pown da tengah ary,yela..byk tau brg..tok stok 2minggu..(kantoi mls nk g psr slalu) =P

~Aku pown rehat jp r..lam 15min..pas2 kne plak kemas+tolong ckit2 tok mkn tgh ary..pas2..dowg plak cibOk soh aku goreng kacang tanah..tok mkn ngan sengkuang..da la lame gilerrrr..1kali trip msk jw da dekat setengah jam..pas2 aku wt 2trip..adoiyaiii...memang lebamm!!!xtemasok g bnda2 len aku kne wt..huhuhu..

~Ne bwu dpt rehat kjap+pegang pc...sambil meregangkn pape yg ptOt..aku da rse cm org tua jw..sakit2 bdn da terasa..dowg ne nk training aku jd isteri mithali pown agak2 laa..kadang2 aku rasa isteri mithali pown xcm aku tauuuu!!!huhuhu..
MySpace

2.18.2010

Memalukan~~

~Aku betul2 rse malu gileeerrr...cmne citernyer..aku slalu terserempak ngan sorang akak@mak cik ne..muka dia gilerrr sombong...memang klo tgk muka diw..mst kowg akn ckp diw bajet bagusss laaa..ngan gaya jalan..memg muka arrogant giler r..soOO pe lagi..klo kte da terserempak ngan mcik sombong..mst aty ne asyk nk ngutuk jw..itulaaa yg aku rse..sbnrnye xdw la nk sgt kutuk..tp di sbbkn hampir setiap ari aku terserempak ngan beliau..dan aku penah senyum ngan diw..sikit pown dia xpandang...lg nk tunjuk gaya sOmbOng kebanggan diw g adelaaa..lgiiiii laaaa aku ngutuk2!!nk2 mse tghari td pown adw teserempak, siap ckp..klo cun xpela..iniiiiii...adoiyaiiii...memg kutuk+maki habis2an la dlm aty..huhuhu..
~petang tu, kteowg adw mslh transport, nasiblah aunty kecygn aku tu bijak + pantas wat dicision..klo x...lebam la kteowg nk balek umh..diw mintak tumpang ngan mber diw...aku pown rse legalaa..yela..xdela susah2 g nk pk balek nk nek pw..
~pas bis kje, kteowg pown 2gu la mber aunty aku kt bwh opiz...2gu punya 2gu..akhirnye owg yg dinanti2kan pown tiba......
MySpace~skali.....m.cik yg aku slalu kutuk lam aty tuuuuu.....adoiiiiyaii...aku tekejut+malu xhengatttt...ngan tersipu2 dan tertunduk2 aku pown nek gk la kn keta diw(xkn xnk nek lak, t lebam gk aku nk balek sndiri..huhuhu)
~pas da 2run keta..aku cite la ngan aunty aku sume..diw pnya gelak xhengaattt..huh..xguna toll!!!
~pas2..diw pown xplen..akak@mcik2 memg cenggitu..dan yg paling2 wt diw cm2..sbb yg sbnrnya...dia rabun..tp xkai cemin mata..soOO..memg xnmpk pape..jd aunty aku nasihat kn aku..xyah la senyum kw atau wt papee..coz dia kompem xnmpk..wt cket aty jw..huh!!!

Kawan Lama~~

oh god!!!aku xsangka..aku bwu jw pas borak ngan mber skola rendah aku..woOOWW!!!dekat 10taun aku xjumpa diw..hahahaha..aku rse sonok sgt wpown dpt borak skjp jw..xsgka aku dia da kawen dn da nk menimang chya mata..i'm soOO impresss!!xsangka aku da 10taun..kawan aku da 2owg yg da kawen..tau2 bite..dowg da kawen..huhuhu..wpown cm cdey gk (sbb xdpt usha dowg ngah sanding)..tp aku betol2 hepy sesgt..xsangka..relationship kteowg xputus stakat skola rndah sje..aku memg sygkn kgkawan aku..nk2 yg rapat..dan byk tolong aku..wpown kdg2 dowg xkesa..tp..stiap apw yg dowg wt yg bg kesan dlm idup aku..aku xkn lupaa..thankz a lot...lov u all~~MySpace

idea~~

Aku masih mencari idea tok bg blog aku lg besh + xla bosan tahap gaban kowg bace...
apw yg besh sgt wt blog ne??apw plak yg besh nyer bace blog owg len??apw yg aku nmpk...bila kte bace blog owg len..mnde yg kte dpt..mngenali ngan lbh dekat sal blogger tersebut..melalui penulisan dowg..mgkin dr situ kte bley detect personaliti dowg..depends pd idealogi yg dowg hasilkn..len2 yg aku tgk..kekreatifan dowg akn terserlah..xkirala sama adw pic dowg kw..atau pown layout dowg dn sewaktu dgnnye..
bg aku plak...wt blog ne..1stly sbb..urm..fb kt opiz kne block!!haahahahaha..siot tol!!sape laaaa dajal yg sebenar yg block kn fb tuu..huh(sgt keji!!!coz block cket cm ari2 pown ok gk!!ley gk kteowg bukak wpown agk payah tok bukak application yg adw..huhuhuhu..dengki khianattt toll!!!) Dengan itu aku telah merasa lonely..dan kebowingannnn yg tahap gabaannnn xhengat..coz...pas kje aku siap..pw jw yg aku nk wt..huhuhu..don wory..aku akn mncari idea tok lg kreatif dlm tulis blog!!!huhuhu
MySpace

lalalalaalalala~~

MySpace
ne adalah blog aku...jd..ske aty aku la nk 2lis pape pown...muahahahahahahah..
aku dak bwu...aku pown bkn la ske sgt nk wt esei ne..tp dsbbkn blog ne bukan la perlu adw tatabahasa yg betoll..soOO..ske aty aku la..hahahahaha
kesengalan melanda diri lagi~~huhuhu
aku pown xtau nk wt pw+cite sal pw...apw yg aku tau..wt blog ne cite sal diri kte..xtvt kte..kre sume yg kte rse nk kongsi laa..tp..aku bkn adw sgt pown xtvt yg menarik..sumenyer menda yg sama berlaku..sungguh mmbosankn hidup ini~~
xtually cmne kte nk wt idup kte ne lbey mnarik ea???hurm....