3.02.2010

~Kenduri Kawen~




~pelamin~

~Cuti hujung minggu lalu, aku balek kg..walaupown aku xde kg dan itu bukan kg aku..tp aku dapat merasa suasana kg pun da cukup...walaupown aku g xlama..hanya 2 ari.. tp aku rasa sonok sesangat...aku balek kg coz ada kenduri kawen..er..sepupu aunty aku..aku pown xtau ape title aku ngan dia..hahahaha...lantak la..lgpown org jempot makan free..g jela..
MySpace

~1st day aku sampai ari pg jumaat..kteorg gerak sblm subuh..sesampai je kg..dorang da nk mulakan majlis dengan khatam al-quran..honestly aku xpenah khatam al-quran..sebab masa aku skola rendah agama dulu..klo nk buat khatam al-quran kena bayar..aku xsuka nk susahkan mak aku..jd..aku xpenah pown khatam apatah lagi tanya mak aku (sebab aku tau xkan dapat..huhuhu) walaupown kekadang aku rasa teringin sesangat nk khatam..

~Back to the story, lepas aku tgk dorg khatam..aku pown sibok la tanya..mcm mana khatam al-quran..bukan ke khatam bermaksud kena baca al-quran sampai abis..pas2 aunty aku terangkan le..cenggini..cenggituuu..bwu aku paham (jahil sungguh aku kann)..dorang ne menyambut shja..soo..dorg amek la minima 3 surah dr belakang al-quran setiap orang tok dorang baca..


~Lepas acara khatam mesti la ade makan2 kannn, tapi aku da bedal nasi lemak lu sebelom majlis bermula..al-maklum laaa..aku da terbiasa bekpez kol 7..klo lambat mst sakit perot.. MySpace

~Lepas majlis..kteorang pown menyambung keje yg mereka xsempat nk siapkan..kje aku masokan telor dalam sarong bunga telor..petang tu tolong la basoh telor tok masak..pastu sambung lagi buat bunga telor..(memang lebam tgk telor) banyak tau..adela 500biji...tp bukan aku wt sorang..adela 2, 3 orang lagi yg tolong..

~Malam, akad nikah plak..aku segan sikit nk nyelit2 ne..yela..keluarga pihak laki datang..xkan la aku nk show off pengai gile2..malam tu kteowg bermalam kt umah aunty aku..yela..umah pengantin mesti meriah punya ramai saudara mara datang..



~Kat bawah ne antara pic hantaran yg ada..(saja je aku amek..tok rujukan =P) hantaran ne dr pihak pompuan tok laki





~Yang kat bawah ne plak hantaran dari pihak laki tok pompuan~


~pintu gerbang~

~Esoknye dlm tengah ari kteowg datang, tp tenga ari la..maklum la..kteowg bukannya ada tugas spesial pown..aku pown tengok la budak2 gedix ne bersiap tok jd flower girl












~Pic kt atas ne antara pic yg dorang sempat amek oleh photographer amatur..ne xtemasok photographer yg pro punye..pro punya je..klo xsilap aku adela dalam 3, 4 orang..ramai kan...klo amatur jangan cakap la...





~Petang, kteowg menggedix dok lepak kt bilik pengantin sambil pose..






~Malam tu plak ade sesi potong kek ngan bukak hadiah...pastu kteowg smua sebok dok nyelit kat dalam sesi photographer tuuu..bukan senang nk soh org pro amek pic kita..2yg smua dok nyelit..smua dok cari cameraman yg pegang camera...hehehe..(aku xsabar nk tengok hasil keja dorang... ^.^)



~Ne la antara keja cameraman yg sempat kteowg minta (2pown sbb memory card dia da penohh)..aku paling suka pic yg ne(bawah)..smart..klo korang tengok, kt blakang terselit pengantin sibok dok pose gk..hahahaha





~Memang besh sangat...salah satu sebab, aku dapat kenal2 ngan sedara dorang yg len..aku rasa ne antara pengalaman aku g kenduri kawen yg besh sgt..hopfully aku nyer weding pown meriah dan besh~~amin... =D

No comments: