7.16.2010

~Carutan : Buku~


salam…ari tuh eiffel ada cakap nk g hamek lesen kn…ye, ei belom g amek ujiannyer…ne ngah struggle bajar..tetiap malam spent masa..

okeh, ne nk gtau lagi tentang ketidak puasan aty…sebabnyer…buku yg ei dapat dr skola memandu tuh sangat tak bagus..naper eiffel cakap tak bagus, 
sebab penerangan yang dia bagi tak jitu…bagi bahagian signboard…dalam buku tuh hanya tunjuk signboard tanpa xplen apa-apa…

jadi bila time ei jawab soklan, ei jadi blu dan pelik…cmne nk jawab neh??dan akhirnyer eiffel tibai atau tiru jerk jawapan kt bawah tuh…

~tak bagusnyer buku neh~
kesannnyer…eiffel tak tahu mne yang betul…ei tak tahu naper macam neh, naper tak macam neh…dan akibat yg paling besar, ei mungkin akan faill!!!!

semalam biler eiffel ngadu ngan aunty dia pown soh amek buku yg dia ader…
bila eiffel tengok..ei terkejut dan berkata…

~buku neh much better~
“wah , bagusnyer buku neh!!!siap ada penerangan dan gambar…”mereka diperuntukkan dua buah buku, satu ialah nota, manakala lagih satu buku merupakan 500soalan.
tapi, ei hanya diperuntukkan sebuah buku yg dimuatkan skali 500soalan dalam tuh…

“tuh sebab aku lulus dengan cemerlang, kata aunty ei dengan bangganyer”

‘???’tak guna betulll!!!, ei mengumam dalam aty

“lagih dua ari nk exam bwu nk baca buku tuh, naseb lagih dua ari, klo lepas ko exam…kompem ko lagih bengang….”sambung aunty ei…menambah api kebengangan eiffel.

eiffel terpaksa bermula semula…membaca buku tersebut kerana isinya juga bagus….

‘Camtek tol, asal la tak tau awal-awal’

harap eiffel dapat lulus dengan cemerlang pada aria had neh, korang pown doakan ea nk g sambung menelaah…


4 comments:

Pelatt said...

dah lama gua tak jumpa cikgu memandu tu

eiffel said...

hoho..lu msti da tua kn..sbb lama lu tuh, wa xtau lama mne... :D

hiro said...

buku gitu banyak ada kt muzium negara..org guna slaide..power point..ahaha

eiffel said...

owh blakang umh wa xde muzium..ianyer far-far away.. =P

waklu..nk membaca kai power point lagih leceh siak...