9.03.2010

~TIADA KAWAN BAEK~


salam…


entry ni agak beremosi sedikit…*banyak sebenarnya*


entah kenapa ei rasa kawan tuh macam da tak bergunaaa…rasa macam nk buang jerk smua kawan yg ada…



sebab apa???

macam orang slalu ckp, kawan nk bergumbira ramai jerk, tp klo kawan susah senang…ada ke???
wujud lagih ker???nak-nak dikalangan pompuan…

asal ei cakap macam tuh???



sebab ei da tengok…
dari pemerhatian ei, sifat lelaki berbeza sangat ngan pompuan…



klo lelaki, dia ada kawan yg dianggap kawan sebenar…dia akan tolong kawan dia pabila susah…kekadang, klo dia bakal mendapat susah skali pown takper…
asalkan dia bole tolong kawan dia…



klo pompuan???ada ker yg sanggop buat macam tuh???smuanya PENUH DENGAN ALASAN!!!inilah..itulaah…tak bole la…apala…memacam alasann…



jadi ei tak salah kan pendapat cikgu BM ei masa ei form 3…


dia kata, hubungan kawan dalam lelaki ini ne, lagi kuat…walaupown terpisah jauh ker, da kawen ker…smuanyer bukan alasan…


masa time tuh ei piqir..asal hubungan kawan dorang ni tak terputus…


#####


yerla, cuba korang piqir…laki klo da kawen, sapa yg control???laki. klo dia nk kuar jumpa kawan-kawan dia, bini mana bole larang, sekadar tau ke mana, buat apa, dengan siapa…itu jerk…nk tegah tak bole…sebab kuasa ditangan laki…tol tak???



berbanding ngan pompuan..yang kena ikot cakap laki, klo laki dia cakap tak bole, maknanya tak bole la kan…



#####


klo berkawan jejauh plak, pompuan…


contohnya kawan dia dok jb, dia lak dok kl…klo nk kuar ker kan ker susah…apatah lagi nak mintak tolong…



parent pompuan, mesti risau, anak dara g jejauh sensorang, nk tido kt mne…dan memacam lagi. menyebabkan paren kompem tak bg…



klo laki lak…


paren tak derk la nk risau sangat, ko laki…pepandai la bawak diri…
salah satunyer sebab…


korang penah dengar kes laki kena rogol???TAK PERNAH KANNNNN!!!


*abang ei cakap, klo laki kena rogol, bukannyer rugi apa-apa pown… -.-”


#####



jadi…tak nampak di mana alasan tok laki TAK DERK KAWAN BAEK!!!

klo nak dibandingkan ngan pompuan…???

oke, fine...mungkin dorang memang tak bole nk tolong, sebab ei pown pompuan, ei pown mungkin bole paham la dengan alasan-alasan tuh, tapi kadang-kadang alasan dorang tuh macam tak bole diterima...ei rasa macam dorang ni hipokrit la...


hurm…ntah la…ini mungkin pendapat jerk, atau dari segi pemerhatian ei, tak tau la klo korang laen plak…


sekarang ni, ei rasa macam tak derk sesapa pown yang layak digelar kawan baek…

setakat kawan yang kita baek tuh adala…

tapi klo kawan yang sanggop susah dan senang…bg ei…


TAK ADERK!!!

jadi, ei takkan lagi mengharap pada sesiapa…nak mintak tolong atau mengharap ker apa…lepas ni, memang tak akan la…


owh, skali lagi ei nak ingat balek nasehat ayah ei…


“JANGAN KAMU MENGHARAP PADA MANUSIA, SESUNGGUHNYA MEREKA PASTI AKAN MENGHAMPAKAN KAMU, TETAPI TIDAK DIA (ALLAH YG SATU)”


terima kaseh ayah…




p/s :: Lepas entry ni ter'publish', SILA JANGAN ADA SESAPA YG GATAL+GEDIK yg mengaku kawan baek, kemudian tanya macam2 ngan ei oke!!! 
PLEZ DUN!!!kamu hanya menunjukkan sikap yg hipokrit!!!

15 comments:

MOFASAD said...

abang ei cakap, klo laki kena rogol, bukannyer rugi apa-apa pown… -.-


suka yang itu

hahaha



ala ei..

jangan la emosi sgt.. ok


:)

Lya Colours said...

relax2

tapi betol jugak, kwn baik di kalangan pempuan ni susah
saya ada kwn2 baik since secondary school
alhamdulillah sume bertahan sampai skrg
cume ada sorg tuh berubah sket pas couple. wtf kan. kalo kuar lepak2 ke handset sokmo kat tgn ok. org len pon ade pkwe gak
itu baru pakwe, belom jadi laki. kalo laki xpe la gak kan
pastuh bila susah pandai lak cari, nk pinjam duit byr sewa la bla2. eh asal lak x mintak pakwe ko tuh kan
benci ok
so skrg, ktrg mcm da kurang rapat dgn dia. malas nk amek kesah
kalo kat pesbuk tuh, mak aihhh ber "ayang abang" ok. sms sudah la. perlu ke nak publish kat wall? kasi sume org baca?
ok sorry ter'emo' sekali

hahahaha

Khumaera Ismail said...

ish2..jgn la emo sgt..
sbr2..
mungkin belum ketemu lg tu kwn baek..
sy alhamdulilah punya kwn2 baek yg sgt2 baek, susah senang same2..syukur..
setelah ape yg sy lalui sblm nie, kwn2 sy telah buktikn yg diowg adalah kwn suka duka sy.. =)

dun wory, one day u'll find one.. =)

maisyara Pot! Pot! said...

woit! jgn emo ler... :)

aku pun cm ko. dorg selalu tlg susah senang dgn mai. but tikam belakang. sejak tu dh mls nk ada kwn baik. setakat baik gitu2 pun takpe ler. janji berkawan.


hurm.. jgn emo ler makcik! sepuk lelaju kang ;p

Aya de Luna said...

dulu aku pon mcm tu,tp alhamdulillah skrg dh jumpa kwn2 yg btul2 baek..

dun b too sad k,insyaAllah one day u'll find a true friend.. :)

raina said...

perlu sedih ka sebab tak ada kawan?

masalahnya bila kawan tak boleh tolong kita, pasepa plak kena sedih? at one point kita pun mcm penting diri sendiri la plak, kan?

ha..meh nak tarbiyah sikit, aku - kakak raina mu neh, sebagai seorang yang sangat berpengalaman bab-bab perkawanan ingin menasihati mu wahai eiffel yang tersayang - hidup tak berakhir sebab tak ada kawan!

masalahnya kat sini, kita sendiri pun nak mempergunakan kawan

ayat 'apa guna kawan, kan?' @ 'itulah gunanya kawan..' semua tu bullshit

sebab manusia neh bukan superhero

ada batasan

ada kekangan

jantan betina semacam

dan bila kita nak berkawan, bila kawan menolak bila kita minta tolong -

jangan pikir - pasepa dia takmo tolong aku? pasepa dia camtu camni

tapi pikir - pasepa aku minta tolong dia? pasepa aku kena salahkan dia bila dia say no?

paham?

tak paham sila daftar kelas tusyen dengan aku bab psychology

encHIx laNDax said...

alala~~kecian ei~
x lama lagi ada la kawn sejati yang akan menemani ei susah senang~heee

ie!!trimas ye!kalau dah sampai..landax post entri pasal ei!hahhaha

kiba said...

hidup sekali je ei. :)
renungrenungkan le

marina anakcikbob said...

itu la yang aku luahkan aritu..
kawan ramai tp bile susah, xtau nak mintak tolong pd sapa..
caner?

eiffel said...

far.red :: oke, laki memg suka kena rogol, xemo, jz berpijak d bumi yg nyata..

lya kaler :: yup..memg betol

Khumaera Ismail :: good..hop kawan itu xtikam blkg dan kecewakn lu

maisyara Pot! Pot! :: yup, dat's right

Aya de Luna :: insya'allah...tp xberminat nk berharap...

raina :: hey, thankz ur tarbiyah..xnyesal, xsedey...tp kita dpt lbh mengenali dan memahami aty org..itu yg aku makin sedar..

encHIx laNDax :: hey, xmo harap pd org lg...

kiba :: thankz..ei kne muhasabah lg ni..

marina anakcikbob:: yup...kini aku telah mengerti...

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

apa lu tulis kat entri ni wa tak penah pikir pun..
tapi pas baca..
wa rasa relevan di situ..


wa harap wa kena rogol..

'adesssssssssss"

lumut esoklusa said...

aku tak nak jadi kawan baik kau pon....

tapi kalau kau rasa sedih...
kau boleh dtg kat aku....

kalau kau nak share cter hepi2...
aku tak nak layan sgt...aku suke layan org yg rasa perlukan aku....
1 lagi weh...

aku setuju part lelaki berkawan tuh.........diorg x berkira sgt..

pompuan ni leceh.poyo.

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

aku suka pendapat lumut makanan alvin tu..

eiffel said...

jack alvin :: lu berharap nk kne rogol???

lumut :: oke, mekaceh disitu...
yup, beza sgt antara pompuan ngan laki berkawan...

jack alvin :: pendapat yg sukar ditemui...

Cik Yuki said...

hm setuju. pmpuan ssh nk dpt kwn bek. lg2 ble de bf. otomatik dia akn berubah. sbb wlpn die ckp die akn plih kwn drpd bf..at last, die lbh senang cri bf dan dtg kt kawan bila dia fighting ngn bf. itu kenyataannya..

ak ske kwn ngn lelaki. snang mntx tlg n sntiasa ada ta kira msa. even awek ta bg jmp. dorg jmp gk. huhuhuhu