11.25.2012

No Periksa Punya Hal

Beberapa hari lepas, kezen-kezen aku balik dari sekolah. Si adik terus meluru ke ibunya. Kemudian berkata

Zaty : "Ibu tau x, sy dapat no periksa 20. Kakak dapat 22!" katanya dengan bangga sambil dia menggelakkan kakaknya.

Iqa : "Hish,susahlah cakap dengan adik ni. Adik tak paham!!"

Ibunya hanya menggeleng-gelengkan kepala sambil menjawab

Ibu : "Adik, walaupon kakak periksa no 22, tapi kakak duduk kelas no 1. Adik pulak kelas ke 4. Kakak punya markah periksa, semuanya 90 ke atas. Itu pon dapat no 22. Kawan-kawan kakak semuanya pandai-pandai. Tengok,adik punya markah semua 70 lebih je. Peratus adik sikit."

Aku syak, ini keputusan exam utk sekolah agama. Sebab aunty aku cakap, kekawan Iqa semuanya naik atas pentas, sebab ramai dapat markah penuh. Iqa hanya naik 2 kali ke pentas sebab markah plg tinggi dalam matapelajaran.

----------------------------------------------------
Lain pula isunya untuk sekolah kebangsaan.

Beberapa bulan yang lepas,

Mama : "Kalau kau nak Ipad, ko dapatlah no periksa 5 ke bawah. Baru mama bagi."

Iqa : "Mama ingat senang ke nak dapat no 1?"

Mama : "Kalau kau rasa susah, kau dapatlah no 5!"

Pada exam akhir tahun ni, di sekolah kebangsaan, Iqa dapat no 5. Bagi menunaikan janji, aunty aku nak belikan. Samsung Galaxy Note 10 yang terbaru. Harga lebih 2k. Pehpehpeh

Tapi,semalam dorang balik bawa Samsung Tab 10. Sebabnya, tokey tu cakap,nk beli gadget harga 2k utk bebudak tak berbaloi.kahkahakh

Yang lg best, pakcik aku grab 2 sekali Tab 10 tu. Untuk anak dia sorang satu. Ipad yg ada tu sebenarnya milik Zaty, separuh duit raya dia. Separuh aunty aku tambah,kini jd milik pakcik aku. Korang nampak tak permainannya di situ?

Kahkahkah.**aku malas nk snap gambar. 2 Tab dan Ipad dorang.bukannya korang xtau cemana.hahaha

**ah,budak skola lagi da pakai Tab. Pakcik aku suri rumah pon ada Ipad. Aunty aku keje macam nepal,pakai fon Sony je. Sib baik Android.heuheuheu

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

Afasz said...

sy pakai sony tak anderoid pon huhu~

haLyZaQiut said...

Hhahahhahaha.....gilerr kentang budak2 skrg ni....dahsattt dahsaattt....