2.22.2010

Jauh...naper???

~Semalam xbyk xtvt yg aku buat..kebanyakkan hanya melepak..smbil membuat kje umah yg biasa2..pagi2 aku bangon, aku da menanam azam utk tidak menyentugh pc pd hari itu kerana da 2malam aku ngadap pc..smpy lewat mlm(dlm kol 12-1pg)..soOO..aku nk berehat dan bebaskn minda aku..dan aku berjaya mengawal diri aku dr pegang pc...hehe..itu membuktikan yg aku bukan la antara addicted ngan laman sosial(skema tol ayat aku!!)..iaitu fb..xpown blog yg bwu aku wt nee..~Petang tu abg aku dtg..melawat..da lama dia xdtg..kadang2 aku windu gk ngan diw..mgkin ketika aku bajar..aku slalu bekongsi cerita dgn diw..mnyebabkan aku mnjd rapat dgnnnya..lg pown citarasa kami hampir sama..masa aku bajar, aku slalu gk minta pendapat diw xkirala..apa2 pown..temasok la psal fesyen, pasal asignment aku pown adw gk..macam2 laa..ramai gk kwn2 kolej aku yg diw kenal..xpasal2 kawan aku jd kawan diw jugakk..hehehe..xbanyak yg kami borakkan, hanyala sembang2 kosong dan tentang pekerjaannya...

~Kadang2 aku terasa pelik, nape kita akn menjadi rapat dgn org yg dulunya kita xbape nk berminat tok kenal sgt...dan org yg kita rapat tu..kita akan merasa jauh??? nape??byk sangat da yg aku tengak jd cm2...cthnya kawan skola aku, dulu bukan men, mcm belangkas...kemana shj pasti bersama...tp bila da bis skola..da kje smua..tetiba..kita merasakn yg dorg ne jauh...mcm tu juga perhubungan antara adik badik aku..mse kecik bukan men..smuanye bersama..kdg2 orang ingat kami ne kembar..sampai xtau nk bezakn yg mne kakak yg mne adik...tp makin lame..kteorg makin terpisah dan hampir terputus hubungan..kloo jumpa pown..hnya la ketika raya..itu pown adw jugak yg xdapat jumpa...dan org yg aku xrapat sgt mse kecik 2..iaitu abg aku..berubah menjadi rapat..sedangkn dulu..aku cukup xsuka dgn dia..mgkin kerana perangai dia yg kuat mengusik..kadang2 aku terasa mcm nk bunuh dia ketika dia sedang tidur..sbb bila dia tidur..mst dia xblh nk melawan(jahatnya aku time tuu)..tp itula yg aku rasa...

~Tp kini da laen...di sebabkan aku da mls nk layan usikan abg aku...mgkin lama2 dia pown da rse cm xbesh nk usik aku lg..dia pown da xusik2 sgt..lama2 kami jd rapat..dan saling tolong-menolong(lg skali bapak skema ayat aku..huh!!!) Aku xtau nape jd mcm tu???!!

~Nape ea jadi mcm tu??org yg kita penah rapat dgnnya, kita akan terasa jauh dr dorg??dan nape tetiba org yg kita xkenal sgt, tp..dia berubah menjadi antara yg rapat dgn kita??terkadang kita akan merasa seolah2 kita rasa bosan tanpa mereka... adakah kita yg berubah atau mereka yg telah berubah??? kadang2 aku da mls nk rapat atau kenal ngan sesape pown..sbb..kita akan merasa rindu dan berasa seolah-olah kehilangan... MySpace

No comments: