8.16.2011

Berbuka Puasa Di Rumah PiNkY.


Salam…

oh hoiii!!!teruja plak nak menaip di sini walaupown tiada hok story saya nak ceghiter.

Kelmarin pergi berbuka dengan PiNkY dan purple. Ah, kemain mahu berbuka di kuala selangor. Macamlah boleh puasa, ABC punya kes. Saya jumpa PuRpLe terlebih dahulu sebelum ke rumah pinky.

Masuk sahaja kereta saya, terus mencarut PuRpLe dibuatnya.

“Ah, jilaker!!! Aku masuk-masuk nampak air soya! Dasar tak puasa!”

“Dah memang tak boleh puasa. Ko nak suh aku buat apa? Purak-purak puasa, macam tu?”

“Yang sebenarnya, aku pown tak puasa. Kahkahkah!”

“Gaya masuk tadi bajet puasa jerk. Camtaek betei” dalam hati saya, mahu sahaja saya menarik rambutnya.  -,.-”

Baru saya teringat, dah lama rupanya saya tak main tarik-tarik rambut dan menyelak-nyelak rambutnya. Bila saya bosan di dalam kelas, saya suka selak rambut purple seperti menyelak langsir. Sebabnya, PuRpLe suka lepas rambut belah kiri. Saya plak duduk sebelah kirinya. Kemudian membuat kekonon sedang mengintainya. Ada juga saya main auw cak-auw cak dengan rambutnya. Best jugak kan lepas rambut macam tu.



Bila saya jumpa PuRpLe, kemain berisi dah dia sekarang. Kalau dulu pakai Levi’s saiz 24, sekarang 27. Sama saiz dengan saya. Katanya bahagia. Apakah dia mahu kata saya tak bahagia? Heh!


Kami sampai di rumah PiNkYdalam 7.40 malam. Ya, lepas waktu berbuka. Tapi tak apa. Kami bukan puasa, pown.Kahkahkah!!!

Masuk sahaja rumah PiNkY, macam biasa kami terus serang meja makannya. Ah, PiNkY hanya tinggal berdua dengan anaknya. Padan kami tak tahu malu. Sebaik ,mahu menjamah hidangan yang telah PiNkY sediakan. Saya nampak PuRpLe sedang kebuluran.

“Apsal aku tengok ko macam kebulur ni? Mengalahkan orang puasa.”kata saya kepada PuRpLe.

“Lar….ko tak puasa ke?” tanya PiNkY sambil memandang PuRpLe.

“Eleh, si epy tu pown bukannya puasa pown!” PuRpLe namo kalah.

“Baiklah! Aku tunggu korang berjanggut nak buka sesame. Rupanya haram sekor tak puasa.” kata PiNkY ala-ala makcik.

Kemain rindu betei kami dengan masakan PiNkY, terutamanya PuRpLe. Napsu makan pown saya lihat berbeza ketika di kolej. Kalau dulu, dia makan sekeping roti canai tapi saya sudah makan tiga keping pown belum tentu dia mampu habiskannya. Hebak kan saya. Eh, silap. Tak baguskan PuRpLe tu.

Tapi kelmarin dia makan 2 PINGGAN NASIK. Bagi PuRpLe, dua pinggan nasik itu sudah cukup mengkagumkan.  Saya yang tak puasa ni pown makan sepinggan nasi saja, tahu. Lepas kami makan, PuRpLe ajak meronggeng sebentar di pekan kuala Selangor. Katanya mahu bersopin raya. 

PiNkY pown bergegaslah mahu bersiap. Manakala kami yang kemas meja makan.Kerana nasi di mangkuk masih berlebihan, saya mahu letakan semula nasi tersebut ke dalam periuk. Oleh kerana ini kali pertama kali saya datang rumah sewa PiNkY. jadi, saya tak jumpa periuk nasinya. 

Berpusing-pusing jugalah saya mencari.

“Wey, mana dia ni punya periuk nasi ea?” tanya saya kepada PuRpLe.

“Dekat dapur tak ada ke?” tanya PuRpLe semula.

“Manada. Tak caya ko g tengok.”

PuRpLe pown ke dapur.

“A’ah lah. Tak jumpa.” jawab PuRpLe.

“Dia simpan kat peti sejuk ke hapa ni wey?” tanya saya.

PuRpLe yang berdekatan dengan peti sejuk, laju sahaja dia membuka peti sejuk.

“Kenapa kau bukak peti sejuk?” tanya saya musykil.

“Dah ko kata, dia simpan dalam peti sejuk. Manalah tahu, dia memang simpan periuk nasi dalam peti sejuk ke.”

“Ko dah kenapa wey?” saya bertanya hampir-hampir menitis air mata saya menahan gelak.

“Aku blur lah. Kenyang sangat.” alasan PuRpLe.

camtaek.

8.03.2011

Hamba Free


Salam…

Oh hoi~

wah, dah lama saia tak mencarut di sini. sebenarnya, kekadang tu memang ada je idea nak membebel, tapi masalahnya.bila saia dah duduk depan monitor ni, lebih banyak masa saia berfikir lalu menjuruskan kepada termenung. Boleh dikatakan banyak file.doc iaitu entri saia yang separuh jalan. ye, saia menaip dimenggunakan Microsoft word. camtaek betei, kan.

Itu tak termasuk lagi entri tahun lepas. Hurm…nak letak ke tak. Nak letak ke tak… Saia sarankan anda membacanya lepas berbuka puasa.

AMARAN :: Citer ini mungkin mengandungi kandungan 18SG ke atas…sesiapa yang agak-agak tak cukup umur tu, dipersilakan pangkah dengan kadar yang segera.
Sekian…


Bulan itu bulan ramadhan, mungkin dalam tujuh ramadhan, ei sendiri tak berapa ingat. Namun member ei PinkY dan juga PuRpLe telah kecundang akibat bendera Jepun.
Yang tinggal hanya ei yang masih gagah berpuasa.

Pada waktu senggang, tanpa ada class, PiNkY dan PuRple turun bawah ke mapley di tepi kolam renang. Pastinya mereka ingin menapau nasik sorang sebungkus. Sebaek mereka pulang dari menapau, mereka seolah-oleh dikejar anjine, dengan kadar yang pantas mereka menutup pintu.

ei keluar dari bilik mereka lalu bertanya

“Korang ne apasal???”
“Tak derk lah. PiNkY ni, adaker dia cakap t ada JAIS nak tangkap kita tengah tapau nasik”, jawab PuRpLe.

“Wey, betullah. Ko tak tengok berita yang kena tangkap tuh.” jawab PiNkY.

“Klo agak-agak nak kena tangkapkan, kita tepek jerk pad berdarah kat dahi dia, baru dia paham sket. Ingat orang sesuka aty je ker tak pose,” kata PuRpLe memberi idea yang agak kotor di situ.

“Paler ko, tepek pad berdarah!!! Terus suwey hidup dia, dow!”

“Mesti gaya macam citer cina hantu lompat tuh kan! Tapi dia tampal kertas yang bertulis tu biasanya pakai darah ayam. Ini, slumber jerk pakai darah ko wey. Pure!!!”kata saia mula berimaginasi.

“Wey aku rasa idop dia bukan takat suwey jerk, terus ikot jerk cakap ko!!!” tambah PuRpLe.

“Huhuhu…Tau tak per. Dah klo tepek pad berdarah celah kangkang, mana tak suwey dow!!! Itu belom termasok bau hanyir campur kepam…tuh belom campor ngan bau palat…” jawab PiNkY.
“Woit, ko ngat apa??? Nasik kangkang ker r???” tanya PuRpLe.

“Perghhh!!!” saia cuba membayangkan kata-kata PiNkY.

“Eh sengal, pad memanglah letak kt celah kangkang takkan kat celah dada lak kan, ko neh” tambah PuRpLe.

“Hei, letak kat dada nak buat apa??? Ko ingat aper??? Susu mengalir!!!” balasPiNkY pulak.
“Jadah betei korang nak bergaduh pasal pad punya hal, kan. Yang penting korang dapat hamba abdi, wey!Kahkahkah!!!”
Cerita yang seterusnya adalah merapu. Entri yang telah diperam selama hampir setahun.  ◘_◘

Moral of story : Jangan beralasan uzur sangatlah.

: Hormatilah orang yang berpuasa.

**cam tade kena mengena jerk.lantaklah.kbai…