7.06.2011

Bersama Selamanya...



salam





Dengan pantas Syak menarik tangan Mimi yg ingin berlalu. Syak yg tadinya merayu agar tidak ditinggalkan, tiba-tiba tersenyum sinis. Mata putihnya berubah kemerahan dan memandang tajam seolah ingin melapah Mimi. Mimi mula berasa cuak dengantindakan Syak. 


Tiba-tiba Syak mencengkam kuat di nadi tangan Mimi. Mimi cuba untuk melepaskan tangannya. Dan mula merayu kepada Syak.


Syak yg sudah naik berang menolak badan Mimi ke atas bonet hadapan keretanya. Kepala Mimi diangkat lalu dihantukkan ke bonet berulangkali. Setelah lebih 10kali kepala Mimi dihentak-hentak, Mimi mula longlai dan terjatuh di atas jalan tar. Syak menyelak rambut Mimi yg melindungi dahinya yg lebam dan berdarah. Syak mengusap wajah Mimi perlahan lalu dikucupnya dahi Mimi yg berdarah tadi.


"Sayang penat ke? Sayang,abg nk bwk syg ke tempat hanya untuk kita. Tak ada siapa akan kacau kita. Syg sukakan?" Syak bertanya kepada Mimi yg telah tidak sedarkan diri.

*sunyi*


"Abg tahu, syg suka." kata Syak sambil tersenyum.


Syak mula bangkit,dan berjalan. Dibiarkan keretanya di situ. Tangan kanannya yg masih memegang rambut Mimi, ditariknya seperti mengheret lembu. Tidak peduli sekali pown muka Mimi terseret di atas tar. Lalu mencalarkan dan memecahkan bibir Mimi.


···


Pandangnya yg berbalam td semakin jelas. Terlihat seorg perempuan yg begitu uzur di gari berhampiran katil bujang. Perempuan uzur itu seperti ingin berkata sesuatu,namun suaranya tidak kedengaran.

Syak muncul dr arah bilik.


"Syg dah sedar? Kenapa mak tak bagitahu Syak?" tanya Syak gembira.


"Mak, kenalkan. Ini buah hati Syak, Mimi namanya. Cantek,kan mak." kata Syak lg dengan senyuman yg melebar.


"Syg, abg skrg dah makin mahir tau. Kalau syg tgk, mesti syg kagum." kata Syak sambil menghalakan cermin muka ke arah Mimi. 


Mimi terkejut melihat dahinya. Bertampal dengan kulit lain,yg tidak ketahuan kepunyaan siapa. Mulutnya pula dijahit. Kedua-dua belah pipi dan hidung terdapat kesan calar akibat seretan di atas jalan tar. Dia meraba satu persatu,dahi,pipi dan mulutnya. Tiba-tiba dia terperasan jarinya berasa pedih-pedih. Dia terlihat semua kuku jarinya telah dicabut. Dia memandang Syak dengan tidak percaya.


"Hebatkan abg?!"tanya Syak lg kepada Mimi.

"Sorry lar. Dahi syg dah lebam dan berlubang sket. Tu yg abg tampal. Abg ambik kulit syg kt peha kanan tu skit,abg jahitlar kt dahi syg. Nampak oke sket,kn! Mulut tu pown abg jahit,supaya syg xpayah lar melawan cakap abg lg. Isteri yg baik,tak melawan cakap suami,tau. Kuku syg abg cabutkn, td abg tgk kuku syg hitam sgt. Tu yg abg bersihkan. Lepas ne, tak payahlar nk syg potong kuku ke atau pergi pedicure lg. Lagi satu, abg dah putuskan urat saraf kaki kanan syg. Ala, abg koyakan kulit syg sket je kt belakang tempurung lutut,lepas tu abg potong lar sarafnya. Bijak,kan."





Air mata Mimi laju membasahi pipinya. 



"Syg, mak abg tak boleh cakap tau. Abg dah potong lidah mak. Tak adalah asyik mebebel je kan. Owh,kaki kanan mak pown macam syg gk tau. Lepas ne,kita akan hidup bersama selamanya. Tak akan ada sesiapa boleh tinggalkan abg dan rumah ini. Best,kn syg.




p/s :: entri untuk Kontrol Histeria.
Untuk mendapatkan entry yg lebih Histeria, sila intai kat sini.

9 comments:

Mario said...

ooo.....nk kontrol histeria eh....igtkan apa td...

siti ika said...

haah, bijak betul abg ni..

histeria yang tak terkontrol.

Raihana Izzati said...

[copypaste comment semalam ke sini]

marina anakcikbob said...

da tambah sorg lagi penghisteria..

Sayid Ann Ima said...

nice one
X)

dizHanie_18 said...

jijix+keji dow!bace pon da ngeeri.tetibe tringat saat2 nk branak!hahahhaa!

Dearie Pearls said...

psikonyer 'syak'..
memang tak sayak lagi.. terlebih mental..
kahkah...

sakit dowh!

Lucifer said...

hehehe.

myMOONyet said...

pergh!!! *baca sambil makan popcorn* :P