7.20.2011

Permulaan dan Perakhiran


salam…

saya serasa mahu menutup blog camtaek ni. lantaran saya sudah jarang untuk update dan berjalan-jalan di blog kalian. Tiada apalagi yang saya mahu ceritakan. Mungkin memang betei. Bila kita kurang membaca, kita juga pasti akan kurang untuk menulis. Saya tidak menulis. Ianya hanya camtaek saja.

Selain dari agak bizy di opiz, saya juga agak aktif di fb telah mengakibatkan saya renggang dengan blog. Oh, mungkin juga terpaksa mengintai blog secara cecuri di opiz itu tidak menginzalkan atau membaca blog di Tab juga begitu. Terkadang saya rasa mahu balek semula seperti yg dulu. Dulu saya buat kerja lain di tingkat lain…sekarang tak lagi dan persekitaran yg sedikit berbeza.


Dulu blogger saya yg kenal lain, tak semacam sekarang. Sekarang ini yg tinggal banyak yg mencapub berbanding sesuatu yg bererti untuk dikongsi. Entah. Maaf, jika ianya sesuatu pengakuan yg jujur tapi pahit. Itu apa yg saya nampak.   Dan saya juga perasan ramai blogger yg telah berhenti atau telah menutup blog mereka.


Mulanya saya berasa sayang sekali. Blog yg meriah mahu ditutup. Tapi setelah saya alaminya, baru saya paham. Kenapa dan kenapa…








Di atas ini adalah carta aliran mengikut pendapat saya. Ianya boleh jadi kepada sesiapa atau apa-apa juga. Contohnya permulaan saya meminati dunia blogging.Bila saya sudah kenal, faham dan berasa seronok saya mula berjalan ke sana sini. Berkenalan dengan anda semua. Sehingga ianya menjadi satu habit dan membawa kepada ketagihan. Dan bila terlalu extreme dalam dunia blogger, ia jadi tepu dan terasa muak. Sampai satu tahap tetiba perasaan teruja itu hilang sedikit demi sedikit dan akhirnya kosong.

Sama juga dengan kegilaan di fb. Kegilaan perasaan anda meminati sesuatu perkara atau pown seseorang. Mungkin carta aliran itu betei atau mungkin juga tidak. Terpulang.

Maisara kata jangan tutup. Baiklah, saya tak tutup blog camtaek ini. Esok-esok kalau saya mahu melempiaskan nafsu, saya akan ke sini lagi.

10 comments:

zombie said...

saia baru nak polo. dah nak tutup pulak? Kenapa semua blog yang saia baru nak polo dah nak tutup?

adakah saia ini follower pembawa sial? oh sedihnya hidup.

eiffel said...

tak, bukan...skrg memg musim menutup blog gamaknya.tp jgn risau, saia xtutup~

bujal X said...

tapi saia suka blog kakam~

Whoopz said...

saia pun ske blog ni.. Jgn tutup.. :)

diana said...

kenapa ni????

HEROICzero said...

ambil cuti panjang . =)

marina anakcikbob said...

mengada.. lempang nak?
aku aritu dlm sebulan berapa kali je hapdet. sbb malas giler.
tp skg da ok balik da..

haLyZaQiut said...

biasala....ada pasang surut nya.....sabo2...jgn tutup2...

chirpy_chummy said...

haha..sama. gimme 5!

Lucifer said...

iya la bah, tutup la. tutup. tutup laa.