6.08.2010

~Carutan~


Salam, hi korang…
Eiffel rasa sejak kebelakangan ne (sejak bergaul dengan orang-orang tertentu) eiffel dapat merasakan yang eiffel semakin kuat mencarut. Bukan perkataan kotor tapi…perkataan makian…huhuhuu..tetibe teringat citer ne mase zaman bajar dulu…
########################################################

Pada pagi yang hening di dalam kelas, klo xsilap mse tu kelas etika pengkomputeran…time tu tengah dok sibok membetulkan tudung sambil membuat task yg lect bagi…namun, mungkin disebabkan kesilapan teknik meng ‘iron’ yang tidak betul, maka tudung tersebut agak sukar untuk dikemaskan…eiffel merasa bengang giler dicampur dengan “cuti” yang eiffel dapat…time tu lagi la meningkatkan tahap kesukaan memaki…xkiralah…apa sahaja akan menjadi isu untuk mengumpul bakul-bakul carut…
“Hish, cam shiiall tol tudung ne!!!”, ujar eiffeL sambil mengeluh.
PuteH(bukan nama sebenar) memandang eiffeL sekilas lalu berkata,
“Asal wey???” tanya PuteH.
“Ntah r…tudung ne cm shiiall lak”, jawab eiffeL
“Shiiall??Wey, aku tak tahu shiiall tu camne”, tanya PuteH sambil tersengih mengalahkan kerang busuk yang layak dibuang dalam tong sampah.
“Wat de….”
‘Eh si kudut ne…aku blasah jap g…aku da r tengah bengang…saje je bagi aku panazz!!’, kata hati eiffeL. Eiffel hanya memandang sengihan PuteH dengan bengang yang teramat tanpa sepatah kata. Manakala PuteH maseh lagi dengan senyum sumbing kerana bejaya mengenakan eiffel…

########################################################

Tengahari di umah sewa member…eiffel mengadu kebengangan eiffel dengan member-member iaitu PurplE (bukan nama sebenar)dan PinkY (juga bukan nama sebenar). Kemudian PurplE pown berkata
“Lenkli klo dia tanya ko shiiall tu apa kan..ko jawab cmne… ‘ko cuba tengok kt cermin, hah…yang tulah shiiall’, ” kata PurplE yang memang kamching dengan eiffeL dari mula masok kolej.
Lantas eiffeL pown diam sejenak, berpikir apa yang diperkatakan
‘Tengok kt cermin???klo kte tgk kt cermin…bukan ade muka kte je ke???mksdnyerr….’
Kami bertiga berpandangan lalu ketawa berguling-guling sambil menahan sakit perut…
“Haahaha…wey ayat ko cm swuey dw!!!”kata eiffeL ngan member dengan tawa yang maseh bersisa.

########################################################

Selepas eiffeL lepak umah member agak lama…petang tu eiffel bersiap nak balek umah. Macam biasalah, kt umah dorang bukak tudung, nk balek, pakaiii r!!!Pastu skali lagi tudung itu mengundang makian dan ayat cam biase…
“Tudung ne cm shiiall r”, kata eiffel sendiri. Dan kata-kata itu didengari oleh PurplE dan juga PinkY
“Ko nk tau x shiiall tu cmne???Ko tengok r cermin tuu…” kata PinkY sambil ketawa.
Pada ketika itu, eiffel memang betul-betul kat depan cermin, ‘Wat de…dia samakan muka aku cm shiiall’ kata eiffel dalam hati sambil berpikir sejenak lalu berkata,
“Wey cOmel gk kan shiiall ne!!!” kata eiffeL yang nk jugak menang sambil mengangkat bakul sendiri.
“Euuwwwwwwwwww…!!!!Jijik ko tauuuu!!!” kata PinkY
“Muntah ijO aku dengar”, kata PurplE yang seolah-oleh meyokong kata-kata PinkY.
########################################################

2 comments:

massymassu said...

mmg bnyk kte2 carutan yg kua dr mulot ko... hahaha...

alfi a.k.a epy (kawaii eiffel) said...

muahahaha...biase r..dpt cuti memg ske mencarut..huhuhuhu