11.07.2012

Kad Kahwin Punya Hal


Assalamualaikum…

ah, dah berapa orang yang dok tanya pasal kad.

Yela, tak sampai lagi sebulan kan. Mestilah tanya kad.Aku agak emolah jugak bila orang tanya pasal kad  ni.

Memula aku ingat nak suruh kakak aku sponsor, tapi disebabkan tetiba dia cakap nk topup dekat pelamin aku, so…kad tu aku bg bakal adik ipar aku yg handle.

Oh, sebenarnya…dia keje di kilang macam printing semua tu. So, biarlah dia yg buat.
Lepastu, aku bagitau lah…aku suka design macam mana semua. Tapi semua pon dia cakap tak cantik. -..-“

jadi, disebabkan aku dah malas. yela, klo nak ikutkan taste aku dengan dia yg beza giler tu. So, lastly aku cakap, takpe la. Memana jela. Aku dah tak kisah. **dah malas nk pikir pon. sebab aku ada banyak lagi benda nk kena settle kan.

So, dia da pilih semua tu. Kedai semua, dialah yg cari.

Okelah, ringan sikit kerja aku.

Sebenarnya, dia bole je pi print dekat kilang dia, tp disebabkan dekat kilang dia pakai kertas macam pembalut hadiah, jadi dia tak buatlah dekat kilang. Tapi terpaksalah dia tempah kad tu kt kedai gak...


Tapi bebaru ni aku turun JB, tetiba aku dapat tau kad ada problem. Tu pon tau dari adik dia.
**mungkin dia bizy kot, tak sempat nk bgtau aku

So, adik dia citer dengan aku. Kad nya ada masalah dan tak cantik. Kad tu di print tanpa ada satu nama sekalipun. Hanya tertulis, walimatulurus...

Kemudian, ada kertas A4 di stapler...baru ada nama semua tu.

Ko tak hangin ke?

Patutnya, kad tu mestilah nama, map semua tu di print atas kertas keras tu. 
DAN BUKANNYA DI ATAS KERTAS A4 PUTIH!!!

Korang tau harga dia berapa?

RM1.20 sekeping!!!**untuk order 500keping
Bayangkan, ko tempah memahal, ko dapat kad serupa sampah!!!
Bakal adik ipar aku pon pi la memarah kedai tu. Sapa yang tak marah wey! 

Aku dengar ni pon berasap je.

Alasan tokey kedai tu, sebab kitaorang nak kad tu cepat!

**Hello, kami bagi masa sebulan oke! SEBULAN!!!Klo aku tempah kat KL, 2minggu dah boleh amik tahu!**

Lepas tu, adik ipar aku tu bising la.

Kalau macam ni, 7 keturunan pon bole pakai balik! Nanti tukar je kertas A4 tu.

lepas tu tokey tu jawab…ha’ah.nanti tetamu datang, mintak la balik kad tu.lepas tu tukar je bahagian dalam.**pehpehpeh…


Oke, dekat sini kesilapan bakal adik ipar aku ni…dia pi bayar deposit kad tu RM500…sebabnya…
Tokey kedai tu melayu, katanya… ‘Ala, klo orang melayu dapat duit deposit bebanyak macam tu, hasil kerja mesti bagus.**ha’ah. bagus camtaek!


So,disebabkan dah tengok hasil kad aku tu macam hapa, adik ipar aku cakap, klo macam tulah hasil kad nye, dia tak nak amik kad tu

Tapi, tokey tu bole jawab…awak tak amik pon, kami tak rugi pape.**sebab dah bayar deposit RM500

Korang mendidih tak dengar ayat macam tu???

Omaigod! 

DAH, JANGAN TANYA ATAU CAKAP LAGI PASAL KAD!


Memanglah tu wedding aku, tapi disebabkan aku tengok dan nampaklah bakal adik ipar aku tu berusaha bersungguh-sungguh, so, aku tak ley la nk cakap apa sangat.Terpaksalah redho’, kan!
 Apa yang aku rasa, kasihan sangat dekat dia. Yela, dia keluarkan duit bebanyak macam tu, hasil camtaek. Berbaloi ke? Baik dia pi print je kt kilang dia. -.-‘

10 comments:

Afasz said...

hmmm ya Allah sian alpi.. moga dipermudahkan.

Eiffel Kawaii said...

paz : bila kita cakap pasal kad, tiap kali tu cam hangin je :(

aDisH.sHidA said...

Ya Allah boleh plak mcm tu...memang hangin la kan...kad undangan walimah tu seolah2 wakil kita untuk menjemput tetamu...kalau boleh nak yang terbaik la

Eiffel Kawaii said...

tula...sambil lewa je kn dorg buat keje.tau nk untung je.ah, malas la nk ckp lg

Sab Buenoo said...

=..= kejam nya .. sila letak nama company kad tuh.

AyuE SurihanyOt said...

hoiii pegi setel la dgn melayu tak guna tu..makan duit org lpas tu buat kerja mcm sampah..meluat aku org melayu mcm ni..

Liyana Lunia said...

LAMANYA SAYA TAK MENJELAJAH BLOG AWAK SAMPAIKAN AWAK DAH NAK KAWIN DAHHHHH!

Afasz said...

sokong sab bueno, letak nama company kat sini. !!!

Cik Nurul Siezuka said...

Ya Allah.. Nurul yg baca ni pun dah berasap.. Apalah buat macam tu.. nak niaga asal tahu untung jer.. kualiti tak jaga.. Sabor yer awak..

haLyZaQiut said...

Laa.......pehal lak jadi cmtuuu...sampah betul...nk meniaga ke x nak wooiiii....

xpela alpi, jgn pikir sgt, kang naik darah tinggi kang....siannyaa...