5.04.2011

Kaya Makin Kaya, Penjilat Bontot Bermaharajalela.


salam…


nak senang tak perlu kerja keras. cukup manis mulut dan pandai bermuka-muka.

barang siapa yg jujur dan bekerja keras itu semuanya bodoh! menjadi robot arahan kepada si kaya. setia dan menurut. bantahan hanya di dalam hati lantaran sedar diri tidak mampu.
terpaksa demi mendapat secebis santapan.


pengakhirannya, penjilat bontot naik dengan bongkak dengan mudahnya. dan yg Jujur dan bekerja keras terus-terusan menjadi pencacai dan jika tenaganya tidak lagi diperlukan, dibuang begitu saja.


camtaek!

15 comments:

Lya Colours said...

sokong !

marina anakcikbob said...

yup.. selalunya macam tu.. org yg bersengkang mata, selalu ketinggalan. sedangkan org yg bersenag lenang, buat kerja pon seminggu sekali, itu yg lebih mencolok mata. hmmm..

Whoopz said...

kerja ngan ikhlas.. Dpt pahala

nurkaloi said...

hurmm memang camtaek !!!
sume organisasi same jerk
tapi takpe
kiter kene jujur
sbb Allah yg akan mmberi pmblasan bukan boss besau

diana said...

kat mana2 pun ada situasi ni ..
dalam kelas..
dalam rumah..
dalam opis..
mesti ada...

HEROICzero said...

hidup memang begitu. semakin cepat kita sedar, semakin kurang kita kecewa.

camtaek!

eiffel said...

lya :: kemain! xP


marina :: ye lor.tp apa bole buat :(


whoopz :: sikit2 bole lar.tp klo da sampai melampau, yg ikhlas pown ter-jadi xikhlas


kaloi :: hrp makin kuat

eiffel said...

k.diana :: yup.sgt setuju!mcm mana nk kikis org yg suka menjilat bontot ni?


heroic0 :: pertama kali sedar, rasanya perit.tp...terpaksa gak terima, kn.

ya, sgt camtaek!

Jemari MonteL said...

lam kes ako... ako yg keje penat2 tp org laen yg dapat name... last2 sekali ako diberi pilihan letak jawatan @ dibuang keje... so oleh sebab ako nih EGO, ako pilih nak resign jer drp dibuang kerana tanak merosakkan resume ako... sblm benti, ako padamkan dan hapuskan sume hasil keje ako selama nih lam sume file dan pc... dan ako blah dengan penuh bangga dan riang ria... tak sampai 1 ari hp berbunyik dr opis dan boss kerana tidak jumpa maklomat yg dicari... dan ako dengan riak takbor cakap
PI MAMPOS KORANG SUME SEKALI!!! .. owh panjang lebar komen ako niss... sejibik cam taekkk.... macehhh... :p

eiffel said...

montel :: hahahaa..terbaik dgn apa yg ko buat tuh!

DuniakuAbstrak said...

jangan lurus sangat

eszol raar said...

camtaek!

ghost writer said...

bendahara masa diperintah oleh sultan mahmud untuk bunuh tuah tak buat jugak tugas dia...

encHIx laNDax said...

tak sanggup aku jilat buntut untuk kaya! bangang!

maCy said...

*senyum*