5.31.2011

Rancangan...


salam…

saya sudah pandai merindui blog camtaek ni. kemain betei kan. hampir sebulan saya membiarkan ianya sunyi dan sepi. mungkin saya sememangnya memerlukan cuti.**ada kene mengena tak?


silalah cakap ada. dari dua minggu lepas saya berasa mahu bercuti. perasaan itu membuak-buak. mahu menikmati alam ciptaan-Nya. kadang-kadang saya suka tengok bentuk awan. masa saya dalam kereta, ketika tidak ada lesen, saya gemar memerhatikan bentuk yg terhasil oleh awan dek pergerakan angin. pesen budak yg suka membaca komik memang begini. otak menjadi agak kreatif kerana akan berimaginasi pelbagai bentuk.

saya langsung tidak mempedulikan keadaan jalan, kereta dan yang lain-lain. itu sebab saya tak banyak tahu jalan walau sudah hidup hampir 23 tahun di kl.

selain dari bentuk awan, saya juga sukakan pencahayaan matahari. bagaimana pergerakan cahaya matahari jika dia terlindung dari awan. bagaimana bentuk cahaya matahari yang baru nak naik ke atas kepala. kita dapat lihat bentuknya sangat bulat. tapi cahayanya masih belum terik dan menyilaukan. CANTEK sangat. tertiba teringat pemandangan ketika bermain rounders di padang, ketika saya berjoging di Titiwangsa dan sebagainya. di situ saya kagum. Subhanallah.


Barulah sesuai menggunakan ayat ‘Cantiknya ciptaan Tuhan’. Bukan ketika melihat nice body perempuan hatta lelaki kacak sekali pown! -.-”




Cuti sekolah ni aunty saya telah merancang mahu balek kampong nya di Ipoh dan bermandi-manda di Lost World Tambun. Mungkin ada juga beberapa aktiviti lain seperti jalan-jalan cari makan. Saya akui, di Ipoh, memang banyak kedai makan yang best giler!!! Asal turun Ipoh saja, aunty saya sibuk menyenaraikan kedai makan yang wajib pergi! Katanya, ingat Ipoh ingat makan. 

Heh.

Namun saya tak dapat menyertai trip tersebut lantaran kakak saya memerlukan perkhidmatan saya. Sudah lar saya tak pernah masuk Lost World Tambun tuh! Masuk ni, dah dua kali aunty saya pergi dan dan-dan time tu saya tak dapat join!! Mencikkk!!!

Jadi saya dengan sedih dan berat hati terpaksalah turun JB. Tapi oke jugak, sebab saya sudah merindui anak sedara saya.


saya cilok dr fb adik saya.


Ajak adik saya meronggeng ke. Untung-untung boleh pow adik saya beli sepasang kain buat baju raya.kehkehkeh…**kakak yg keji.

Kemudian mintak kakak pulak tolong hantarkan upah jahit baju raya di sana. Kemain mahu berfesyen baju kurung Pahang.Lalu buat-buat lupa tentang bayaran upah baju raya.**adik yang superb keji!lol~

Ada adik-badik jd tokey ni memang bestkan. Tu belom paw barang kedai kakak-kakak saya lagik.**membuat muka gembira, mata bersinar-sinar seperti di sorga!


Tercakap pasal baju raya ni, sebenarnya saya belum ganti lagik posa tahun lepas.hikhikhik**gelak sambil tutop mulot. maklum lar, saya kan pemalu.lol~


camtaek!

6 comments:

myMOONyet said...

nanti aku pergi penang sbbkan family day opis mak aku. kt sana ape best erk? macam takde ape yg best sgt jep :(

eiffel said...

penang?entah lar.aku penah pegi bkt bendera xbest pown.oh, aku pegi 10thn yg lalu. -.-"


tp member aku kata kt sana best.xtau padia.

serenity said...

hoi pemalu! saya pon akan turun ke JB jugak. jom jimba2

NAJ HEBAT said...

jimba lagi?????????????



kroih~ kroihhhh


tiduq lagi best!

eszol raar said...

semoga berbahgia hendaknye

marina anakcikbob said...

aku yg vote camtaek kat atas tu. kakakakaa..