2.22.2011

Tiket Hina


salam…


ai korang…buat masa ni, ei tiada story atau mood nak blogwalking sangat…**sibuk dok melayan Korean drama…oh, mary stayed all night memang besh!

jadi, korang layan lar ceritaek yg ei da simpan tak lama dulu~


#####


~zaman sekolah~


Yati duduk berbaris di barisan kelasnya pabila terdengarkan loceng yang berbunyi sebagai tanda bahawa persekolahan sessi pagi bakal bermula

dia malas untuk bersuara atau bergossip di pagi hari…atau mungkin mengutuk-ngutuk cikgu-cikgu yang suka memekak menyuruh para pelajarnya senyap sedangkan suara mereka lebih bising dari pelajar…

tak lupa juga kepada kaki pengampu atau pengganas yang tak ubah seperti pengawal sekolah*pengawas
bagi mereka menjadi pengganas di sekolah memang dah cukup popular…nak-nak kalau yang mempunyai jawatan…sedangkan hanya memegang jawatan exco sahaja sudah poyo apatah lagi ketua pengganas…

jangan ditanya macam mana dia punya poyo tuh!
rasa sakit hati kerana sendiri tak terpilih itu yang paling sukar untuk diterima


#####


Perhimpunan sudah bermula…

macam biasa, menyanyi lagu Negaraku, lagu sekolah, ikrar dan doa memang acara wajib…
kemudian pelajar duduk semula…sessi bebelan di pagi Isnin memang membosankan…
di barisan perempuan memang paling selalu riuh. Biasalahkan, perempuankan memang suka bergossip

ada saja cerita, ada saja topik yang ingin dibualkan…
sedang Yati bosan melihat gelagat manusia…tetiba satu suara menyapanya…

‘Owh, budak kelas sebelah’
salah seorang budak bio menegur Yati…
satu yang ditanya satu yang dijawab oleh Yati…
dia tidak betah dengan perempuan itu, jadi dia tak banyak bunyi…walaupown ‘perempuan itu’ memang familiar dan agak famous di sekolah…
cantik?entahlah…
pada matanya… ‘perempuan itu’ mungkin ada daya penariknya sendiri…
mungkin dia sukar untuk melabelkan perempuan itu cantik…
mungkin itu salah satu sebab mengapa perempuan itu agak famous di sekolah…

setelah beberapa soalan atau berborak serba sedikit…tiba-tiba perempuan itu membuat satu statement yang menyetapnya…

“Engkau ni buruklah!” kata perempuan itu.

erk?!**motif atau punca membangga diri pada ketika itu adalah tidak diketahui hujung pangkalnya dalam erti kata lain, tetiba je

“Tak macam aku. Lawa!” katanya membangga diri.

Yati terdiam. Sepanjang dia hidup tak pernah lagi dia mendengar penghinaan sebesar ini.

‘Buruk? Apa yang buruknya?Parasku tidak herot, tidak pelik. Aku tidak mempunyai masalah jerawat yang keterlaluan. Mulut ku tidak sumbing, hidungku juga tidak besar atau kembang! Kulitku pula walaupown tidak putih gebu tapi tidaklah pula gelap bagaikan rentung! Aku tidak cacat. Alhamdulillah, cukup semua sifatku. Di mana hodohnya diriku ini???’

Dan selepas dari statement itu, kesemua butir bicara perempuan angkuh itu seperti tidak kedengaran lagi. Yang ada hanyalah kata hatinya.

‘Hey perempuan cantik, kau terlalu bangga, angkuh dan sombong lantas sewenang-wenangnya kau menghina aku. Mungkin aku ini hodoh pada pandangan matamu. Jangan terlalu riak dengan apa yang engkau ada…sebab itu semua ciptaan-Nya. Bila-bila masa dia boleh ambil.

Sumpah, aku tak akan pernah lupa akan penghinaan ini!

Seumur hidupku aku tak pernah bencikan orang. Terima Kasih-lah kerana membuatkan aku membenci dirimu!!!!’


p/s :: kalau korang jadi Yati, apa yg korang akan buat?

11 comments:

marina anakcikbob said...

nasib baik nama aku marina..
kalau nama yati, parah da budak tu..

eiffel said...

@marina anakcikbob :: len kli aku letak nama marina la xP

LadyRye said...

kalau aku jadi YATI, aku cakap

eh, sapa cakap ko lawa? ko pun buruk la, dah la buruk, ketiak bau jamban! tadi pagi mandi ke tak neh?


percayalah dia akan ingat YATI itu seumur hidupnya!

Whoopz said...

gwa syak bdk tu 1st peri0d.. Em0si x stabil..

cma..cimot..shimoro said...

satu lg cite sekolah yg aku x penah tau...erk ye ke babe.. huhuh

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

lawa ker pompuan tue?ada no. fon dia?keh keh

eiffel said...

@LadyRye :: lol! aku suka komen ko!sumpah, aku sukaaaa!

eiffel said...

@Whoopz :: owh, yeke..aku pown penah pms kot, tp xpenah plak rasa riak semacam..

lol~

eiffel said...

@Mohd Fakhrurazi Jamaludin :: lol!

pekata aku bg link fb dia...


http://www.facebook.com/profile.php?id=100000029751621

eiffel said...

@cma..cimot..shimoro cmne ley terlepas pndg plak komen ko.

yela.betol2 punya.ko ingt cubaan ker?

nk tau lbh lanjut, ym aku~

cma..cimot..shimoro said...

sok aku ym lah.. heheheh