9.22.2010

~Nombor Baru~


salam…


malam tadi ayah ei telefon…bertanya tentang hal itu ini…


pada mulanya ei tak  nak angkat fon, bukan sebab tasuka ayah atau pown apa…tapi disebabkan nomor yg ayah guna tak mampu fon ei detect…ei tak nak hal ini berulang lagi…ei tau ler nomor ei cantek!!!


diakhir deringan, ei angkat juga…


“Hello” jawab ei.


“Hello. Kamu di mana?” tanya pemanggil itu dengan nada yg halus.


“Siapa ni???” tanya ei balek.


“Ayah lah.” 


“Oh ayah, orang kt umah. Naper suara ayah macam ni???” tanya ei sebab suara ayah kedengaran halus dan agak comel…dan ini membuatkan ei berasa pelik yg teramat!!!



‘Betul ker ayah aku ni???’

ei terkejut sesangat...sebab apa...ayah ei klo cakap lam tepon, ei jarakkan jejauh pown still bole dengar sore ayah...tapi kali ini...suara ayah perlahan dan tidak kasar seperti selalu!!!



“Hehe…” hanya itu sahaja yg ayah jawab.

kemudian kami berborak sedikit…dan sebelom mematikan talian,



“Ni nomor sapa???” tanya ei.

“Nomor ayah lah. Kamu jangan lupa simpan tau.” pesan ayah.


“Ayah, baper banyak nomor ayah nk guna ni???Ayah, tau tak nomor ayah kt lam fon epy ada LAPAN!!!Dan setiap kali epy nak kol ayah epy terpaksa TRY kol SATU PERSATU nomor tuh dan SEMUANYA OFF!!!” tanya ei. Rasa tak puas aty itu terasa teramat-amat.




“Alah biasalah. Orang pames!!!Macam kamu tak biasa je,” jawab ayah sambil ketawa.



'CAMTAEK!!!'



“Ayah ni gedik lah!!!” balas ei jijik dengan gurauan ayah -.-“

5 comments:

hamzah ian said...

gua first?

eiffel said...

so wat klo 1st??? -.-"

Siti Nur Aminah said...

mak aku pon cmtu gk..ske tkr nombor

-cHenta- said...

wahhhh.....kat kat ayah nak otograp plisss ahahahhahaha

aku updated blog ikut suke wehh....ahahhaha t aku kawen ko org 1st aku ajak....xdatg jaga!!

kata kila said...

mak aku lagi lah doh.kerap2 tukar num

mama 1, mama2, mama 3

contact aku sume penuh num mak je.