9.30.2010

Kedekut!



taun :: 2008


di dalam kelas multimedia…kami di arah oleh lect untuk membaca beberapa helai muka surat modul yg menerangkan tentang proses dan kaedah untuk membuat sesuatu system.



di akhir muka surat terdapat penerangan tentang bajet untuk membuat sesuatu system…



“Bapak r, mahal giler wey!!!”, kata puteH.


“Apa benda?”, tanya ei bisik-bisik.


“Ko tengok ni!!!Mahal giler wey nk buat system ni!” kata puteH yg agak terkejut sambil menunjukan jadual bajet untuk sesuatu system.



“Kan. Mahal!” sokong ei pabila ternampak banyak sangat nombor.



“Hish, klo aku ada duit banyak ni. Aku belanja korang roti canai.” kata puteH merujuk kepada ei dan puRple.


“Hah???Roti canai jerk?? tanya ei sedikit terkejut.


“Asal?” tanya puteH tak faham.


 “Bapak kedekot!!!” sound ei tepek.


“Oke apa.” jawab puteH.


“Oke??? Ko ada duit riban-riban…pastuh ko nk belanja kteorang roti canai jerk??? Roti canai sekeping baru berapa???Tak payah tunggu ko kaya pown tak per!!!” terang ei tepek.




Terus ei memaling kepada puRpLe yg sedang pura-pura khusyuk membaca. Lantas bercerita padanya.



“Giler kedekut si kudut ni!!!” kata puRple sambil memandang kepada puteH.


PuteH hanya ketawa sambil menutup mulot.


“Ko tengok la. Klo aku, aku belanja ko biskut kering jerk!!!” kata puRple tak puas aty.


“Kejinya!!!” kata ei pada puRple.


“Tengok, ni lagi teruk! Aku belanja roti canai kira oke la gak.” puteH tak mahu mengalah.


“Banyak la korang!” kata ei.


“Ah tak derk!!!Aku belanja ko air kosong ngan biskut kering!!!” kata puRple.








camtaek!!!


7 comments:

nurkaloi said...

erkk...memang kedekut uhhh...
lau blnjer kfc dimaafkan laa jugak
ekekeke

SUXX said...

sayang entry ni tulis center, susah nak baca, xd

faizal said...

kalau la ada duit tu kan...
hehe

zaty said...

hahahahaha, aduh..saket perut den

john bert said...

roti canai mahal apa. rm1 sekarang. kalau tak cukup rm1 tak cukup sejuta tau.

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

kalau wa kaya..
wa blanja lu habib jewel..

puas ati??

maisyara Pot! Pot! said...

ok ar tu daripada tak ada. hahahahhaha...



kalau aq ada duit, aku blanjer ko mkn wastern. nak? hehehehe... ngah lapau lak. T___T