11.10.2010

Bufday



salam…









PERHATIAN :: Sila sediakan barang sekeping dua tisu, kerana entry ini penuh dengan emosi…


oit korang…entry ni khas untuk join contest miss lolly


iyela, dah miss lolly ni nanes soh ei join…untuk memujuk hatinya agar tidak mengecik, ei pown 

buatlah…aperlah sangat sekadar membebel untuk hari jadinyer yg memang dah jadik…ye dak?


*saper percaya, memang mintak miss lolly ciyom r tuh!!!kehkehkeh…




berdasarkan entry atau sarat-sarat penyertaan ni…

miss loli nak soh kte imagine nak bagi hadiah apa dengan logic-nyer kalau ada rm100… -.-”

yang sebenarnya entry hadiah ni, ei ingat nak gunakan…tapi tak jadik pula…

yang ei tak puas hati tuh, semua pown tak paham ngan entri tuh…
hish, korang ni, camtaek ley tahan gak kan…ker ei yang camtaek???




#####



biar ei terangkan kat sini…



1. tentang puRpLe…


ada apa lagi dengan sebuah tarikh tersebut kalau ia menyakitkan?

walaupown hanya lah pemergian neneknya, tapi puRpLe membesar dengan kasih sayang neneknya…



cuba kalau korang, bufday korang satu tarikh dengan pemergian parent korang, apa korang akan rasa????



apakah korang rasa bermakna lagi dengan menyambut tarikh tersebut???
*saper campak bawang kat sini???




perginya insan yg tersayang…
mungkin ia menjadi hari yg wajib kalian titiskan airmata…


namun, adalah lebih baik kalian sedeqahkan al-fatihah…
hadiah buat mereka…



jadi?


seandainya kalian ingin menyambut sesuatu, jangan terlalu ghairah, kerana takot disebalik keghairahan itu berlakunya sesuatu yang tidak diingini…






2. lagu harijadi untuk putEh…


pada ketika itu, kami pelajar…bila sebut tentang pelajar…pastilah kami tidak menjana wang, bila tidak menjana wang, kami tidak mampu untuk membeli hadiah yang mahal harganya…



tapi, ada apa pada harga???mungkin nilai hadiah itu lebih bermakna dari harganya…



sedangkan kami hanya menyanyikan lagu yang entah apa-apa untuk putEh…

namun, mengapa puteh hanya terdiam dan airmatanya mengalir perlahan???

“Terharu” jawabnya…





nilai untuk sebuah hadiah…perlukah ei perkatakan tentang keikhlasan itu kalau keikhlasan itu sebenarnya tidak perlu diwar-warkan???tidak perlu disebarkan…



cukup hanya puteh merasakan keikhlasan kami…


antara ketawa kegembiraan dan tangisan kegembiraan yang manakah yang paling kalian akan ingat sampai bila-bila???


ei pilih tangisan kegembiraan…

sebab?

kawan untuk bersuka-ria terlalu ramai bukan?tersangat ramai…



#####


kalau ei, apa hadiah yang nak bagi pada miss lolly???


tak, ei tak mampu berimaginasi tinggi…kalau boleh, memula ei nak miss lolly lupakan tentang tarikh itu…tiada apa pada tarikh itu…




mahukah miss lolly menjadi seperti purple???

teruja pabila ingin menyambutnya…namun…

hadiah yang dia dapat adalah sebuah kehilangan insan yang tersayang???

yup...memang itu qada’ dan qadhar…

tapi bolehkah miss lolly hadapi sebuah kehilangan pada tarikh tersebut???

kerana hari itu pasti terus berlalu…




jadi…lupakan…





lupakan…





lupakan…







hey, mis lolly…hepy bufday untuk kamu yang ke-23…*kamu sudah makin tua...mana ada orang tua sambut bufday???kehkehkeh




mungkin entry ini camtaek sangat!!!


dan kalau tak menang pown tak apa..



hanya sedikit ingatan pada kalian agar tidak terlalu hanyut dengan imaginasi…





sebab…hidup ini memang camtaek!!!





moga kamu gembira bersama keluarga…dipermudahkan segala…dimurahkan rezeqi…semakin dekat dengan-Nya…dipercepatkan jodoh…boleh makan nasik minyak…ngehngehngeh…




p/s :: oit...doa pown satu hadiah yang tak ternilai tau!!! 

11 comments:

mario said...

good luck yerr...

hamzah ian said...

terkejut aku tngk kapan tu. aisey..

Sesumpah said...

ALL THE BEST~

izzad b* said...

goodluck!
sye doakan yg terbaik

Lya Colours said...

aa kenapa ada pic yg putih itu
x suka
takuit

Amni said...

hehe... all the best dear... =)

Catherine- said...

kadang x semuanya indah belaka di hari bahgia~

*tiba2 ada org emo dalam FB! aku rs nak gelak kuat2 sini!! =)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
layan asal heppi

*Miss Geli^ said...

ala, ok la ada P..orang tu?hahahha

gigi rongak said...

haha..ok la tu..ada gak lesen keta..haha

fndrocka said...

Bestnyeeeeeee ada lesennn...bestnyaa.....bestnyaaaa...

Haha.mcm nganjing lak.padahal aku takda lesen.