11.26.2010

Poligami


salam…


tadik ei g blog ni


simpati…

kemudian ei berpikir…tentang family…tentang beliau…dan macam-macam lagi…

sebenarnya dari ari tu lagi ei nak nak buat entry pasal ni…tapi belum ada mood lagi…
tapi bila dah dapat mood…nah ei nak tanya…soalannya tak banyak…hanya 2 SAHAJA.



#####



1. Apa yang seronoknyer berpoligami???
2. Kenapa LELAKI SUKA dan PEREMPUAN BENCI???





#####


Syarat-syarat Menjawab

*Ada sesapa boleh tolong jawab??? Ini pertanyaan serius!
Jadi sila jawab dengan serius



1. Tolong jangan setakat jawab sunnah nabi. Sedangkan benda yang WAJIB pown TAK TERBUAT…nak buat sunnah pulak!
Ini budak sekolah rendah pown boleh jawablah der!!!

2. Jangan cakap boleh dapat pelbagai perasa macam pinkY jawab. -.-”

3. Jangan cakap perempuan tak suka sebab kena berkongsi ‘anu’!!!
WTF???? -.-”


4. Dan tolong jangan jawab ‘dapat payung emas’ semata.



HINT ::

Korang jawab-lah dengan realistic…bukan sekadar pandangan dan bukan hanya melepaskan emosi.
Tapi berpijak di bumi yang nyata.

Selamat Menjawab Semua.

p/s :: Dah macam soalan SPM dah.

p/s :: Komen korang autosaved tau!!!



21 comments:

maiMOONyet said...

aku belum kahwin. so, tak tau nak jwb camne =.="

twinkle twinkle said...

kalau bg yg alim..mebi dorg nk membantu wanita,,mcm nabi Muhammad buat,,

knp pompuan x suke?mebi perit kot tgok suami dgn org lain haha

Whoopz said...

Lelaki : sharing is caring

Perempuan : sharing is


















ntah le.. Gwa x tau.. Gwa lelaki..

Lya Colours said...

hurm pada saya lah kan,perempuan tak suka nak poligami sebab memang tak nak berkongsi kasih. tak nak suami dia berbagi kasih dengan orang lain.nanti macam contoh lah, bila balik rumah bini no.1, kejap2 kang bini no.2 call2 la apa la. so mcm bini no.1 mesti rasa terpinggir gitu.
tapi bg saya semua nya tuh dah tertulis. maknanya dlm hidup kita ni, kita ready je la atas apa2 yg akan berlaku sebab kita xleh nak jangka apa yg akan jadi nanti.tup2 laki depan kita yela baik, ntah2 dlm senyap2 pasang cawangan ke. contohnya la. laki jgn marah plak.huhu
perbanyakkan doa semoga yg terbaik adalah untuk kita.
insyaALLAH

eiffel said...

mai :: cuba ltk kn diri ko dlm situasi ni..

twinkle :: mb yup..mb not...

whoopz :: then, if bini ko ada skandal ngan laki len pown..bole ler?

sharing is caring maaa -.-"

maiMOONyet said...

ok2. aku tak sanggup bermadu. walaupun laki aku bersikap adil and takde berat sebelah sekali pun, aku akan minta cerai kot. tak sanggup bermadu walaupun aku time tu akan dapat payung emas sekali pun, tak sanggup!!! seksa hati aku wei. hehehe ^^

Mario said...

no komen...

eiffel said...

lya :: haha..wpown kte sudah memiliki dia...namun kendiannyer kte kne berkgsi...

wtfish, kan?!!!

yup..moga2(aku berharap, xjd kt aku T.T)
insya'allah...


mai :: huh, tau pown ko!

eiffel said...

mario :: mencikla... >.<"

ENCIK TIKUS HENSEM GILAA said...

nanti gua try berpoligami k..

Whoopz said...

Bini gwa ada skandal ngan laki lain? Boleh je.. Tp gwa lepaskan je dia.. Maknanya dia dah x syok kat gwa.. Perempuan mana leh share2 laki secara halal.. Eh.. Siyes la plak k0men gwa.. Mcm la gwa ada bini.. Hahah..

mier@merr said...

1. kalau dasar tak cukup 1...mmg dasar lah jugak...huh~

2. itu yang Allah dah tetapkan...mungkin dugaan..mungkin ada hikmah sebalik kejadian..

sape yang sanggup nk kongsi... ada suami yang sorang tu pun kalau boleh nk kelek 24jam.. inikn plak nk kongsi...

tp tak boleh nak salahkn llki gak..mungkin kita tak tgk ksilapan kita kt mana....

ntahlah..mkin dtulis rs mkin complicated..

::cdot the dot:: said...

redha..

acidburn junkers said...

bf de scandal pon da terasa jantung nk tecabut..ni kan pulak sharing laki ngn ppn len..

SHARING IS CARING..

BUT NO THANKS...

AyuE SurihanyOt said...

soalan subjektif ni..penat aku nak mengarang..hehe


sedangkan boyfriend pon perempuan tak sanggup kongsi inikan pulak suami...


lelaki nak kawin lebih dari satu sebab dia rasa mampu dan kehendak nafsu...

Catherine- said...

sebenarnya...


laki kan ada 1 napsu je...napsu dia pd pompuan...-kesiann,

pompuan pulak ada 9 napsu...-gila
tamak!

redha jer~

kita semua ni hanyalah pinjaman.


luv,
catherine-

elmog said...

ei, tiba tiba terharu bila ei baca pasal kes hari tu.

erm, itulah macam dalam ayat Quran cakap, kahwinlah dua,tiga atau empat, tapi ada sambungnya, bagi yang mampu berlaku adil.

dan sekarang, mampukah untuk si suami berlaku adil sedangkan pendapatan tak seberapa nak menanggung anak lebih dari lima?? adil pun banyak aspek. bukan harta je.

macam elmo, sebab nak dikira bajet lebih, elmo tak dapat duit belanja yang biasa ayah ayah kalian bagi. buat isi minyak ke, buat beli barang peribadi ke. semua bergantung pada loan.

padahal loan tu nak kena bayar balik. mesti nak jimat kan? erm. bila nak cari kerja, dia tak bagi. suruh duduk rumah macam tunggul. konon makan free lahh. tapi sebenarnya elmo nak kerja untuk kumpul duit nak bayar sewa rumah. tak cukup duit loan yang dibagi setiap bulan tu. hurm.

ehh terbebel plak kat sini. maaf.

apa pun kalau dah rasa layak nak berpoligami, buatlah. cari janda anak sepuluh. janda tu mesti lebih baik dari bini pertama. bukan macam setan. sekian.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

best apa poligami..ringan segala kerja

maCy said...

macy ada byk pndpt sal ni..
i mean macy ade msg kwn2 tnye pndpt..

nati2 free macy sharing k~

100penulis said...

-offtopic : cari shoutbox tak jumpa / saya yg rabun. sekadar nak beritahu supaya anda cek emel. sy ada hantar 1 emel

nazirulhazwan~ said...

enty ni saye jawab dgn ni :

http://nazirulhazwanws.blogspot.com/2010/11/poligami.html

hehe