11.05.2010

Hadiah...


salam…


hi korang…korang pernah bagi hadiah hari jadi???
atau penerima hadiah masa harijadi korang???



ei rasa, ei tak ada cerita pasal hadiah yang ei nak kongsikan…




hurm…masa bufday ei tahun lepas…

beliau pilih tarikh bufday ei sebagai pertunangan kitorang…




kalau boleh, ei tak beria-ia sangat sambut bufday ni…



hari jadi purple pulak…adalah satu tarikh pemergian arwah neneknya…
macam mana ianya terjadi, ei pown tak berapa ingat. Tapi purple pernah ceritakan…




sejak pemergian arwah neneknya, keluarga purple tak pernah lagi menyambut bufday purple…*purple anak tunggal…



kalau dorang nak sambut pown, mungkin sehari atau beberapa hari selepas tarikh tersebut dan diganti dengan kenduri doa selamat…




#####




Pada 2 tahun lepas, ei, purple dan puteh baru habis kelas dan kami ingin menuju café.
Dalam perjalanan puteh sibok member hint bahawa hari tersebut adalah harijadinya…




“Wey, hari ni berapa hari bulan ye?” Tanya purple.




“Hari ni 16 oct lah “* pada ketika itu…  jawab puteh dengan ceria dan bersemangat.



“Ko tak nak wish apa-apa ker? Hari ni kan bufday budak tu.” Kata ei pada purple.



“La yeker?” Tanya purple lagi.

“Jom kita nyanyikan lagu heppy bufday untuk puteh. Tapi kita ikot rentak r&b lah.
Dia ni kan suka r&b. ” suggest ei dengan purple.




Kami (ei dan purple) pun menyanyi…



Selamat Hari Jadi…♪♫♪♫
Selamat Hari Jadi…♪♫♪♫

Rapp…(ei nyanyi sambil tangan bergaya ala-ala rappers)

Yo Selamat Hari Jadi…♪♫♪♫
Semoga panjang umur…♪♫♪♫ 
Dimurahkan rezki…♪♫♪♫

Kemudian ei mengajak purple menyambung lagu tersebut…liriknyer?

Kami tibai jerk…janji ada ala-ala r&b…




Sedang kami nyanyi…tetiba puteh hanya diam…
Kami terkejut dan terdiam…kami terlihat puteh sedang mengelap airmatanya…



“Wey, asal ni?” Tanya ei.


“Ko oke?” Tanya purple pula.


“Tak adalah.” Dalih puteh.


“Aku Cuma terharu…” jawab puteh.




#####




Moral of story :: *Korang pikir ler sendiri…




10 comments:

Umie Nadhirah said...

Moralnya,sambut lah harijadi every year.AHA!!

maCy said...

paham. sian dia..

eiffel said...

umi :: er...kamu xsensitip ler -.-"

macy :: apa yg ko phm???


p/s :: entry ni kne phm dendlm skit!!

DuniakuAbstrak said...

=)

ARC™ said...

moral: jgn buat kwn nangis?

Arieftarmizi said...

1st:ak da mencemar duli komen kt blog ko yg camteak ni, jgn bnyk bunyik...
hahahaha....
2nd:baru ak pasankan nickname yg ade...hahaha...kire bertapes r nih...?g mam...
3rd:ak da lupe nk komen ape...skian...

Arieftarmizi said...

hah, baru ingat...nk hadiah...?meh lpak...t ko mmg ko mendapat hadiah dari ak ngan purple...
hahaha....

eiffel said...

ayul :: cam xbaca jerk -.-"


arc :: -.-" salah


arief ::
1. gedix ah ko!!

2. lantakkk ko!!!

3. ko camtaek!!!

4. yolah tuh...huhuuhu

marina anakcikbob said...

oh..aku sungguh xpaham...

J. Abdullah said...

lost. apa dia?