12.03.2010

Sampai Sorga?


salam…


ai korang…samat datang ke belog camtaek…
ari ni ei nak citer mende yang agak tersasar dari entry yang berlainan…



#####


orang selalu berkata…cinta sampai ke syurga…
tapi ei sendiri tak pernah faham…
wujud ke cinta sampai ke syurga tu???
apakah ianya bukan hanya khayalan semata???


Tapi dalam Islam juga ada mengatakan…
‘Seorang isteri yang taat dan patuh kepada suaminya, di akhirat kelak mereka akan berjumpa dan bersama…’



Mungkin…itulah yang dimaksudkan kasih sampai ke syuga…

#####


mesej-mesej-san dari merpati dua joli...

“Hai sayang!Buat apa tu?”
“Ai. Tak ada apa. Saja duduk-duduk sambil berfikir.”
“Fikir pasal apa?”
“Pasal kita, masa depan kita. Anak-anak kita.”
“Sayang suka baby?”
“Yup. Abang suka sangat!”
“Tapi, orang kata bersalin tu sakit. L
“Ye sayang. Abang paham.”
“Sayang, nanti kita kahwin, sayang nak baby berapa orang?”
“Kalau boleh, abang tak nak banyak sangat. Tiga cukuplah.”
“Oke! Untuk abang, sakit sikit pown tak apa. J
“Terima kasih sayang.”

#####

Setelah dua tahun berkahwin, si isteri yang mengandung sedang bergelut dengan maut…
“Akibat komplikasi, isteri encik dah tak ada peluang untuk hidup. Dia mungkin hanya mampu bertahan beberapa hari atau mungkin beberapa jam sahaja.”
“Apa? Tak ada cara lagi ker untuk selamatkan isteri saya doktokr?”
“Maaf encik. Keadaannya terlalu serius dan kritikal. Kami juga telah menemui jalan buntu.”
“Apa???!!!”
“Sabarlah. Kuatkan semangat!”


#####


“Terima kasih sayang.”

“Oke. Baby kita mana?”

“Ada. Tengah tidur. Comel tau…macam mama dia.”

“Yeke?”

“Mestilah.”

“Hm…sayang. Ayang rasa sakit sangat. Ayang rasa semacam. Doktor ada kata apa-apa tak?”

“Tak adalah. Mungkin sayang penat sangat kot.”

“Iyeker? Entahlah. Ayang dapat rasa macam ayang tak lama je kat dunia ni.”

“Dahlah. Ayang janganlah pikir yang bukan-bukan.”

“Sayang, macam mana kalau ayang ‘pergi’ dulu?”

“Ayang, janganlah mengarut.”

“Abang jaga elok-elok ye baby kita.”

“Ayang…”

“Hurm…nanti…abang janji ye cari pengganti ayang.”

“Ayang!!!Apa yang ayang mengarut ni!!!”

“Dia perlukan kasih seorang ibu.”

“Tak!!!Abang boleh jaga dia seorang!!!”

“Jadi, betullah-kan!!!”

“Hah???”

“Betullah-kan ayang tak lama?!!!”

“Ayang…”

“Nape abang nak sorok dari ayang?”

“Sayang…abang…tak sanggup nak lalui semua ni. Ayang tahukan, abang cuma ada ayang sorang je.”

“Sebab itu ayang nak abang cari pengganti.”

“Tak mungkin!!! Ayang tahukan abang sayang ayang sorang sampai bila-bila. Sampai nafas abang yang terakhir. Tak mungkin ada sesiapa yang dapat gantikan ayang abang!!!”

“Sayang…”

“TAK!!! Tak akan ada!!!”


‘Sayang tunggu abang di ‘sana’ ye. ’



Kematian itu suatu yang pasti. Tiada perpisahan yang menggembirakan.


Bersedialah untuk menerima satu kehilangan…kerana tiada apa yang kekal abadi hanya melainkan Dia.

15 comments:

platipus said...

apsal sdey sgt ni
grr

mier@merr said...

sampai syurga ke menunggu
sampai syurga ku cintamu

eh..terfaizal tahir lak..

maiMOONyet said...

cis! ko baru lepas nonton drama menebes ke wei? siot tol! xD

ENCIK TIKUS HENSEM GILA VAVI said...

camtaek

hiro said...

hang da leh stat jd wanita..heee.

Umie Nadhirah said...

Hah? =__=

twinkle twinkle said...

sedih la bce ni

Lya Colours said...

sedih..
x dapat bayangkan benda macam tuh if terjadi pd kita

Catherine- said...

cuma ada 2 hal besar dalam hidup ini

cinta dan kematian

saat kita menerima keduanya

bererti kita siap menghadapi apa saja!


sekian.

LadyRye said...

mood jiwang dan emo telah menjelma di blog ini pulaaaaa...

wakakaka...

ARC™ said...

mungkin la jugak...aku xpaham sgt dalil2 pasal ni

AyuE SurihanyOt said...

perghh..ko boleh buat drama kat tv3 der..serius konfem ramai yg tengok..haha

maCy said...

sedih.

Ah Chik said...

sakit pe?

komplikasi apa?

haLyZaQiut said...

sedih.....sobs2..