12.29.2010

Telur ke Telor?


salam…

*entry ni tak ada kena mengena ngan pelat atau cacat 

kelmarin ei pergi lepas dah abis teman ahkak+adik ei beli barang, kami g lunch…


hanyalah di kedai Nasi Padang di tepi jalan…


asal nama nasi padang?sebab ianya kedai nasi yang dimasak oleh orang minang dari sumatera barat…


ala, yang asal dari negeri Sembilan tuh pown asal usulnya dari sumatera barat…


bila cakap pasal orang minang jerk, mesti dikaitkan dengan makanan pedas-pedas sebab mereka stok suka masakan yang pedas-pedas…



disebabkan dalam diri ini masih mengalir darah indon walaupown telah terasimilasi dek budaya melayu dan mesia…



haruslah ei pown gemarkan gak masakan minang yang stok lemak-lemak dan pedas…


semalam ei amek lauk nasi+rendang daging*faberet nih!!! + kacang masak lemak

antara yang ei ingat, gulai lemak siput dan seketul gulai jering
adik plak amek telur masak lemak dan seketul gulai jering gak



**kami adik badik memang suka makan gulai jering!!!siyes, sedap giler wey, tapi sekarang ni, terpaksa mengawal napsu atau selera sebab takot mulut berbau…jadi langkah yg bijak adalah, hanya amik seketul jering sekadar lepaskan rasa teringin jerk…



#####



apa yang ei nak citer adalah pasal lauk telur masak lemak yang adik ei makan…


kendian ei tanya ngan adik…

oleh sebab bentuknya bukan macam telur ayam atau telur itik!!!

korang tau bentuk telur tuh macam mana?

telur tuh nampak macam dah dipotong

agak panjang dan membulat…macam sosej pown ada gak…tapi opkoz lar lagi gemuk dari sosej



adik cakap itu orang kata telur lembu!!!




kendian ei diam…berfikir sejenak…





watder?!!!!lembu mana bertelur, choi!!!lembu jantan adalah telur, tuh tempat simpan sperm tuh!!!! *a.k.a scrotum!!!




serta-merta ei terasa nak muntah bila tengok adik makan nampak macam sedap!!!



tapi ei tak sanggup nak cakap ngan adik…sebab…kesian…

takot dia plak yg termuntah…



jadi ei hanya berdiam…dan sampai sekarang ei lupa nk citer ngan dia…



p/s :: taktau lar itu sebenanya telur apa…huhuhu...

p/s :: macam mana plak klo itu memang betol-betol telor a.k.a scrotum lembu?
erk!!!!

13 comments:

Db Cooper said...

oh 2 stok telur spesis baru. heh

marina anakcikbob said...

susah nak imagine la beb.. len kali amek la gamba,.

xpe.. setakat dengan famly sendiri xpe kalo enset xsemnggah mana.. ekekeke..

Catherine- said...

telor masak lemak?` itu telor anu lembu kott...mmg ade menu tu...x penah la aku nak mkn... macik aku penah masak.pelik tapi benar!!

nurkaloi said...

aiiiyyyakkkk
itu tolo
hahahaha

eiffel said...

@Db Cooper :: spesis dari ngara mana lar tuh -.-"

eiffel said...

@marina anakcikbob :: lupa r wey...xperk, lenkli aku snap

eiffel said...

@Catherine- :: erk!!!aku nk muntah dgr!

eiffel said...

@nurkaloi :: tolo?bukan tolol?!!kehkehkehkehkeh

nurkaloi said...

ekekeke......bukan tolol laa ish ish

maCy said...

eyek... ee macy lak yg geli2. haha

eiffel said...

@maCy:: geli-geli?apakah???!!

eiffel said...

@nurkaloi :: abish tuh haper?hish, tak paham aku

nurkaloi said...

hahah tolo is slang bhse n9 lorrr