3.07.2011

Asal Usul Sejarah


salam…

mesti korang pelik, kan. Kenapalah kami panggil dia sejarah…

macam ni, memandangkan dia ada amik tusyen sejarah, jadi ei selalulah pinjam buku nota sejarah dengan dia. Pada satu hari, di makmal fizik, ketika itu, masa fizik dah nak habis. Kami pun nak bergerak-lah, dari makmal ke kelas. ei nampak si Sejarah ni, laju jerk jalan nak keluar pintu makmal, pada hal ei tengah kemas barang. Jadi ei pown jeritlah nama dia. Time ei nak jerit nama dia, entah macam mana ei boleh terfikir…


‘Eh, aku dah pulangkan ke buku Sejarah dia?’

dan entah macam mana, nama yg ei jeritkan bukan nama sebenar Sejarah, tapi ei terjerit…

“Sejarah!!!!!” boleh tahan kuat ei punya suara.

Time tuh, ei dah malu sikit. Mungkin kawan-kawan lain tak berapa perasan sebab semua sibuk berpusu-pusu nak keluar lab. Kemudian Sejarah pown berpaling lalu bertanya


“Ko apahal panggil aku sejarah?” tanya Sejarah tak puas hati namun ada sengihan di wajahnya.

erk? Dia dengar-lah!

“Eh, mana ko tahu, aku panggil ko?” tanya ei memalu.


“Aku tahulah!” katanya mula  mendabik dada.



Sejak itu, melekat-lah nama Sejarah dengan kawan ei tuh. Beberapa purnama selepas itu…


“Sejak aku panggil ko Sejarah, test sejarah ko asyik A jerk!Tengok, berkat tau!” kata ei.


“Banyak-lah ko!”kehkehkeh...sehingga hari ini nama sejarah itu masih melekat





 p/s :: Samat pengantin baru Sejarah...moga kekal hingga akhir hayat ye!
aku nak nanes-la..sobs...sobs...sobs...

7 comments:

SagaPutih said...

gua boleh terbanyangkan awkward moment itu haha

to be honest, gua tergelak bila baca part lu panggil SEJARAHH!!

sumpah kelakar

marina anakcikbob said...

sejarah sungguh nama sejarah..
selamat pengantin baru sejarah..
aku pon nak nanes gak..
sob sob..
motipp nanes?? jeles org lain da kawen. wakakaka..

Whoopz said...

sejarah dihari yg bersejarah..

eiffel said...

@SagaPutih :: tuh r pasal..yg sbnrnyer...gwa lagik malu ter-panggil dia sejarah....kehkehkeh

eiffel said...

@marina anakcikbob :: kehkehkeh..

aku nk nanes, sbb cm xcaya jerk..member rapat yg dlu lpk, bjr smua sama2...da kawen...aku rasa sebak sgt T.T

eiffel said...

@Whoopz :: sejarah mencipta sejarah~

Lya Colours said...

paling mengantuk subjek sejarah masa skolah dulu
cukup aku tak suka
tapi aku suka cikgu sejarah
tua handsmoe gitu
ahaks