3.07.2011

Siapa Cakap, Lelaki Tolong Bersebab?!


salam…


semalam ei boleh perkatakan hari bersejarah untuk Sejarah
ei rasa gembira sangat sebab kawan baik ei dah selamat menamatkan zaman bujangnya. kemain tau Sejarah ni, den-diam jerk dia.
Minggu lepas ei ingat nak lepak rumah Sejarah, ei pown kol-lah dia, sekali dia cakap dia tak ada kat umah, pastuh bole plak tanya ei,


“Ko  tahu tak, aku nk kawen minggu depan?”
“Hah? Ko biar betul??? Aku tak tahu pape pown!”
“Henfon aku kena curi-lah. Aku tak ada no contact korang.”
“Iyeker? Buat kat mana?”
“Kat titiwangsa, bekas tapak Eye On Malaysia!”


Wah, kemain tau! Buat garden wedding!
Jadi, ei pown apa lagi, bukak-lah mesej fb dan tag member kelas. Konvoi reramai.



Yang paling tak best-nyer, dalam perjalanan pergi tuh, tayar kereta pulak boleh pancit! Dah-lar tiada body guard!**abang ei tak nak ikot, dia dok umah tengok citer korea! -.-”
Korang boleh imagine dengan pakai baju kurungnye, berselendang bagai pastuh calit plak eye liner tebal-tebal sekali nak kena tukar tayar?!


Memang tak-lah, kan! Lainlah kalau pakai jeans ke, boleh-lah cuba-jaya!**sebenarnya tak pernah tukar tayar pown, stakat ada asas je, tapi tiada teknikal…hikhikhik…


ei pown kol-lah pak cik. korang tahu dia kata apa?
“Hah, ko tukarlah sendiri!kahkahkahkah” jawab pak cik sambil ketawa seperti syaitonnirajim!


camtaek, kan?! -.-”
Last-last pak cik cakap,


“Hah, ko tunggulah kat situ. Jap gi aku sampai.” kata pak cik.
“Cepat sikit tau.” kata ei.
“Ko tungu je” jawab pak cik.


Ceh, tuh mesti nak ngadap Kitsu lagi ler tuh -.-”


Memula pown ei blur gak, tak-kan nak dok dalam kete je. Jadik ei pown buat tindakan yg agak bijak…**dikira bijak jugaklah
ei simpan handbeg dalam dashboard, **takut-takut kalau ada peragut yg gila tarik handbeg.
lepas tuh, ei matikan enjin, kunci kasi pegang dan bukak bonet.**lampu hazard, dah lama terpasang**


ei pown keluarkan-lah barang-barang nak tukar tayar.
walau pown bukan ei nak gi tukar, ei keluarkan je. Nanti senang, kalau pak cik sampai terus bukak je.


Sambil-sambil keluarkan jet dan spanar, ei pown kol-lah kawan-kawan, yg ei lambat sikit.
Tengah ei kol sambil keluarkan barang, tetiba abang-abang TNB dah parking kete kat tepi. **time tuh ei tak pasan pown

Tetiba dia tanya…
“Nape dik? Tayar pancit ker?”
“Ha’ah.”
“Tayar mana?”


ei pown tunjuk. dan dorang semua pown tolong-lah tukarkan tayar ei.
abang-abang TNB ada 4 orang, dan ada sorang mamat kete lain, pown datang tolong.

ei pown kol-lah pak cik. Iye-lah, nak tunggu pak cik ei tuh, mungkin kena tunggu lagi entah berapa jam agaknya baru sampai, padahal ei keluar umah tadi, tak sampai setengah jam pown -.-”


“Laki mana plak nak ngorat kau?” tanya pak cik.
Ceh. Ingat anak sedara dia ni cantek sangat ker? -.-”






Bayangkan, dalam tempoh 10 minit, tayar ei dah siap pasang, dah siap simpan dalam bonet.
Bila dah settle, dorang pown terus masuk dalam kete. ei hanya sempat berterima kasih dorang. Siyes, rasa terhutang budi giler-giler.Dan mereka membuatkan ei berfikir, tak semua lelaki Mesia ni yg tolong bersebab!


Alhamdulillah. Moga korang semua dilimpahkan rahmat, dimurahkan rezeki…insya’allah.

7 comments:

Linglung said...

tu semua perangai sebijik macam gua..saling tak tumpah!

eiffel said...

@Linglung :: ececeee...iyela linglung~ xP

diana said...

lelaki yang baik memang akan tolong benda2 yang susah ni..kalau yang jahat tu dia nak tolong pun benda2 yang ringan2 gitu..
memilih...
hehhe

eiffel said...

@diana :: ye, betul tuh!pastuh sikit2 komplen macam2... -.-"

haLyZaQiut said...

woww...terharunya...mintak phone num x...?? kah3...

eiffel said...

@haLyZaQiut :: kahkahkah!!!dia xmintak, aku plak nk mintak?jadah! lol~

marina anakcikbob said...

iye.. betul..
len kali xpayah kol..
ko buat macam ko buat tu..
bukak bonet segala, nanti ada la yg tolong. macam aku dulu..
buat muka sedih pastu nangis.
wakakakaa..

tp kalo motor,xleh la.. kena kol gak..
manade tayar spare..