3.08.2011

Tittle


salam…


sebenarnya, selain dari Sejarah yg mendapat gelaran…ada juga beberapa orang cikgu yg ei dan kawan-kawan bagi gelaran


1. Ckodok

kawan satu kelas dan kini ei menjadi admin tiri di blog-nye itu…

Ceritaek :: Satu hari Apple yg duduk sebelah ei tak datang,kalau tak silap ada pertandingan silat peringkat negeri, jadi Ckodok pown duduk di tempat Apple.

Tengah dok menunggu cikgu masuk, tetiba ei rasa lapar walau pun sudah brekpez se-mug nestum sebelum keluar rumah, tapi ianya tak mampu menampung perut ei yg terlalu fleksibel.


Krook Krook Krook…**bunyi perut, bukan panggil ayam -.-”

Disebabkan tiada bekalan hari muka, maka ei pown hanya duk den-diam. Lalu ei terpandangkan tangan  Ckodok di atas meja…rupanya saling tak tumpah macam cekodok pisang yg ei pernah makan di Sg Tiram.

picca kedit dr gugel...yg ini kecik jerk, tapi kalau beli kat Sg Tiram, sebesar penumbuk ei!


Saiznyer yg besar, kalernyer yg cekelat-cekelat sedikit…sebijik sejebon orang kata!
ei telan air liur dan hampir tercekik…kemudian ei tenung lagi dalam-dalam, ei pegang tangan cekodok.
entah macam mana ei ternampak bulu halus…di situ, hilang selera dan terbantut niat ei!
dan…
Alhamdulillah, Ckodok masih mempunyai tangannye!
Iye, mungkin bulu-nyalah penyelamat keadaan sebenar!


2. Indo-Mee atau lebih dikenali Persatuan… lol~

Ceritaek :: Yang ini paling tak boleh blah! Seorang cikgu perempuan Punjab/Singh yg bajet hot di sekolah dan merupakan cikgu disiplin.

ei pown sedikit pelik, kenapa semua orang panggil Cikgu Persatuan. Namun bila tengok name tag-nyer, baru ei paham sedikit.Namanya Satwan jadi Persatuan! Lagi pown, member cakap dia pown merupakan salah satu cikgu persatuan.


camtaek, kan?!
Indo-Mee pulak kami satu kelas yg bagi.

Di satu pagi di tapak perhimpunan, kedengaran suara Puan Satwan menjerit-jerit mengalahkan Tarzan, agar pelajar senyap. Padahal sendiri yg bising.
ei dan member-member hanya diam sambil memerhati.
ei terpandang rambut Puan, kalau sebelum ini rambutnya lurus dan hitam, tapi pagi Isnin itu, dia nampak lain!
Rambutnye sudah bertukar sedikit curly dan berkaler cekelat-cekelat bagai mee goreng segera cap Indo-Mee yg dilekatkan ke rambutnya.
ei bisik dengan member-member…

“Dia ingat rambut dia macam indo-mee, dia hot-lah?!”



3. Misae

Caeritaek :: Yang ini pown cikgu perempuan dan cikgu disiplin. Berbadan sasa, mungkin saiznyer dua pemeluk pokok kayu balak atau mungkin 6 - 8XL!


Mak Shin Chan yg  bernama Misae berbeza sungguh saiznya dengan cikgu kami, 


bagai lobak merah dengan kobis!



lobak merah



  dan yg ini kobis!


berbeza, bukan?!


Mempunyai hormon lelaki yg terlebih dan menyebabkan dia mempunyai misai!
Cikgu ini juga di anti oleh pelajar bukan sebab dia cikgu disiplin semata tapi kerana mempunyai hobi seperti Indo-Mee iaitu melalak di pagi hari!



4. Darab

caeritaek :: Yang ini pown tak boleh blah. Seorang cikgu perempuan dan juga cikgu disiplin yg bersaiz kecik molek. Mungkin kalau berdiri sebelah ei, mungkin hanya setinggi bahu ei saja!
Cikgu ini diperkatakan belajar di luar Negara dan memang anak orang berada! Jadi, ei pown tak heran kalau cikgu itu agak poyo.

Di masa ei Form 5 pula, adik ei naik Form 3. Adik selalu menggelarkan cikgu Darab. Lalu ei pown tanya adik

“Asal ko panggil dia Darab?”

“Sebab nama dia Kalilah”

ei diam. kemudian berfikir sejenak

Kali-lah… Kali = Darab!

**Kalau ei jadi dia, mesti dok salahkan mak ayah bagi nama cenggitu!kahkahkah!!!!


camtaek!

 p/s :: Kami mengaku, kami memang budak nakal!kehkehkeh!!!
p/s/2 :: Korang rasa mana satu paling tak boleh blah?

8 comments:

Whoopz said...

gwa ske pasal cikgu adk lu tuh.. Hahah.. K0rang mmg kreatif bab ni.. :)

diana said...

cikgu kalilah..
apasal la nama gitu..
nak boh nama anak pikir panjang le...
hahha

eiffel said...

@Whoopz :: kahkahkah!!!itu sudah semestinya~ lol~

eiffel said...

@diana :: kahkahkah!!!bila ingt balek, rasa nk gelak gulin2 pown ada!

tuh r pasal, xpepasal ank kena bahan smpy matik!

marina anakcikbob said...

mcm gampang ko ek..

eiffel said...

@marina anakcikbob :: skit r...kehkehkeh

dashima said...

vavi ko!!! cite sal cekodok aku.. hahhaha dah cerah tau skang.. hahhaha

eiffel said...

@dashima :: yela2...ko pakai fair n lovely kan?!kahkahkah!!!!

lol~