8.16.2010

~Bulan Pose Masa Skola~


salam

oit korang…ari tuh ei penah citer, masa ei skola dlu ei tak suka sangat nk pose. biasalah budak time tuh. pastuh ei masa ei da darjah enam pown ei tak pose gk. pose pown skali skala jerk. mana taknyer, smua kje umah smua e ink kne buat. korang bayangkan, waktu skola ei, biasalah skola kebangsaan ei jalan kaki. umah nk g skola bukan dekat tau. ayah cakap adela dalam 5km. korang bole imagine ei jalan kaki 5km, tetiap ari.*tuh sebab badan kudut jerk*



 tuh sebab ei da terbiasa jalan cepat atau lelaju sampai sekarang. klo ei kuar dari umah pukul 7 pg ei mesti kena sampai kol 7.40pg sebab time tuh da nk start perhimpunan. ei slalu la rush. korang bayangkan, setiap kali sampai skola, baju ei da basah penuh dengan peluh. klo nk naik bus pown leceh. klo kuar lambat t stuck lam jam gak. time tuh bus intrakota skali naik RM1. duit blanjer baru dapat bape…dalam RM2-3 huhu..jd terpaksa la saving.



time tuh ei dok kat sentul, skola plak kt jalan ipoh. mana ada bus lalu situ, klo nek bus pown, still nk kne menapak.da la nk kne tunggu bus. duration ei tunggu bus pown da nk sama ngan duration ei jalan kaki. korang bayangkan klo ei kne tunggu setengah jam, petang lak ei nak kne rush g skola agama lak. standart r skola start lam kol 2ptg. ei balek kol 1.10tgh. memang ei tak derk banyak masa. slalu tak sempat nk mandi korang tau. balek tuh, tukar baju lelaju, pastuh makan pown lelaju. tukar buku tok skola agama pown lelaju,*tak tukar baju pown, tukar kain+tudung jerk*



slalu gk r tersilap bawak buku…huhuhu..pastuh korang tau, ei penah skali dua tersilap pakai kain skola kebangsaan. Ya Allah, malu giler wey, orang len smua pkai kain kaler hijau, ei sorang jerk pakai kain kaler blue-black.smua orang da gelak-gelak. ‘kantoi tak mandi’…huhuhu



tapi korang pk la, mana sempat wey. jalan kaki jerk 40 minit, mana sempat nk buat smua benda dlm masa 10minit. tuh pown, kekadang tak sempat nak makan.



tuh time skola, time weekend lak, ei yg nak kne handle umah. kakak-kakak ei dok hostel, tinggal la ei, adik, abang dok ngan arwah nenek yg lumpuh. tetiap ari sabtu, ei nak kne g pasar. seawal 8pg ei da kena bangon  g pasar. da r jalan kaki. ley tahan jauh gk r. klo ei jalan lelaju, adela kot dalam 15-20minit. jauh kan. tuh belom nk kne bawak barang. pas da g pasar, nk kne kemas lak. pastuh nk kne kemas umah. tuh belom lagi nk kne basuh baju la. klo bulan pose lak, petang baru start masak. memang penat sangat. tuh sebab ei slalu tak pose.


 korang dok ngangkang depan tv jerk pown tak larat nak pose. inikan plak ei yg kne handle smua nyer. yg paling tak besh tuh masa darjah enam la, sebab akak smua da tak derk. ei la yg kne jadi kakak. T.T ei slalu sedey, sebab selain rindukan akak ei, ei rasa penat dan tak suka sangat kne buat smua kje T.T nak harapkan abang???hurm, pepaham la lelaki…mana reti nk buat keje*dia reti, tp pemalas nk mati*. mintak tolong buang sampah pown kne gadoh dulu...adess… adik plak, klo suruh dia…hurm…taun depan pown belom tentu bergerak T.T



p/s :: tuh masa skola rendah, t ei citer masa skola men lak…giler panjang wey…


###################

3 comments:

AiZ said...

sedih tul zaman sekolah ei.. T__T


Aiz latest project
Sapa nak header cantik free?

MOFASAD said...

ehem~~

cantik dah front nie..

hahaha

:)

sekolah rendah masa tu dugaan banyak...

cool~

haLyZaQiut said...

sedih bebeno cerita kamu nie....sobs3...