1.05.2011

Cinta Si Bodoh


salam…

*mood emo!


1. curang atau tak setia

kenapa perlu curang?tidak cukup puas kah dengan apa yang kita sudah miliki?

kenapa perlu ada yang lain?hebat sangatkah?

cuba cakap siapa yg suka dicurangi????

SIAPA?!

orang yang tak ada perasaan jerk yang TAK KESAH!



2. perampas

kita sudah sedia maklum orang itu sudah berpunya, jadi kenapa tetap nak menyibuk???

KENAPA?????kenapa tetap nak mencuba?kenapa nak gamble hidup dan masa depan sendiri?

kalau tak rampas pown, kenapa sanggup nak berkongsi???????

sebab ‘sharing is caring’ macam tu?!!!



3. tuding jari


kita tak suka dikhianati, habis mengapa kita yang mengkhianati????KENAPA???

then, kenapa nak letakkan kesalahan sendiri di bahu orang lain?

kenapa tak tengok salah sendiri?




4. mengambil kesempatan


kita tiada perasaan terhadap seseorang yg berminat dengan kita, NULL!

tapi kita tetap melayan…

sebab kita tahu, disebaliknya kita yang untung dan TAK AKAN rugi

sapa tak nak untung, kan!




5.  bodoh lagi diperbodohkan

kita tahu dia tidak berminat dengan kita…asalkan kita minat dia

tapi, kita rela korbankan semua untuk bersama dia…kita tinggalkan apa yg kita ada

kita tinggalkan orang yang sayang giler-giler kat kita, kekasih yang pernah kita dambakan dahulu

ye, kita tinggalkan yang lalu!

kemudian kita kejar pula yang telah menjadi hak orang lain,

orang yang tidak pernah ada perasaan dengan kita!

orang yang sudah punyai teman hidup dan cahaya mata

tak mengapa,

kita rela berkongsi, kita sanggup buat apa saja semata kerna dia

kita tak kesah pown dicemuh oleh masyarakat sekeliling

kita tidak berasa aib pown!

lantak-lah…yang penting…

dia!




p/s :: kadang-kadang, orang tua juga akan buat silap…mereka tak semestinya sentiasa betul, walau pown sukar untuk kita perbetulkan mereka…

13 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tua ke muda kalau buat salah tetap salah..

cuma kita yang muda susah nak perbetulkan orang yg lebih tua..

mungkin yang muda dianggap hingusan dibandingkan depa yg sudah makan garam


TERKINI TREND SEKARANG NAK MASUK BLOGLIST KENA BUAT ENTRY KHAS EYH?

maiMOONyet said...

orang pandai pun boleh jadi bodoh kn? ^^

eiffel said...

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr :: yup, salah tetap salah!tapi meka xkn pernah mengaku yg meka tuh salah!

ego kah?

eiffel said...

@maiMOONyet :: hahahaaa...perlu kah kita menyalahkan sesiapa kalau bukan diri sndiri?

Whoopz said...

kekadang kehidupan mmg x adil..





Atau kite yg x adil.. Ch0ose wisely.. Nice entry.. Gwa ske.. Heheh

eiffel said...

@Whoopz :: kena pilih?atau kitaran nyer sebegitu?


lu suka?gwa ingt pas i nk wt citer plak..tgkla, klo free

maCy said...

benci bila mereka buat begitu. kerana kita yg merasa sakitnya~

Lya Colours said...

mendalam entry ni
huhu

eiffel said...

@maCy:: kita yg merasa sakit?siapa?mangsa atau pemangsa???

eiffel said...

@Lya Colours :: yup, sangat dalam!

Catherine- said...

sebab cinta manusia jadi alpa!

Sophie Al-yahya said...

argh..takde makna sharing is caring. mmg sgt cinta si bodoh.hukhuk.Geram tiba2..

ZACK ENTRY said...

manusia tak dapat lari dari kesilapan..