1.27.2011

Semua Perempuan Perasan Dirinya Cantik


salam…

 
'semua perempuan perasan dirinya cantik'

 
ini adalah quote ayah ei…bila kami adik-beradik sedang enak bergossip dedulu…
*ayah pown sibuk nak join anak daranya bergossip jugak?tak adalah, ayah ei terdengar jerk… xP

 
bila ei dengar quote ni, tetiba ei rasa quote tersangat bias.
sebab pada hemat ei, perasan cantik, kacak bagus dan sebagainya bukan sahaja terjadi pada perempuan.
lelaki pown ada jugak. bukan kita tak nampak lelaki yg jenis stylo dengan pose macho!
jadik, mesti dorang rasa yg diri mereka kachak!




 
ini jelas bila mereka mempertaruhkan picca gaya yg santai dan cool!

walau pown kebanyakkan mereka tidak pandai bercamwhore dengan aksi memuncungkan mulut
sambil membutangkan mata yg bercelak tebal dengan posisi camera fon 45 degree.
atau mengenakan shawl berlapis-lapis.eh?

 
namun, perasan itu bukanlah hanya terjadi kepada perempuan semata!
mungkin kerana

 
'Perasan itu hak milik setiap insan'

 
iyelah, diri korang. suka aty korang larh!*orang kata quote tuh hanya perempuan saja yg guna!orang kata, bukan ei yg kata xP

sebagai pemerhati, kita juga mempunyai citarasa yg berlainan.


ramai cakap lisa ni cantek, walau pown tak secantek ei. eh?




mungkin kita boleh terima jika Si Perasan itu sememangnya cantik dan diakui ramai tentang kecantikannya. walau pown berbeza halwa mata yg melihat.

tapi bagaimana pulak kalau Si Perasan tersebut yg sebenarnya TAK CANTIK langsung? atau TAK KACHAK pown!

 




'Sudahlah buruk nak matik, perangai menjengkelkan plak tuh!'
'Buruk rupa dan perangai betul!'

 
tapi sering perasan lebih saja sehinggakan setiap kali dia expose korang termuntah kahak berdarah atau perasaan annoying yg meluap-luap…
pada ketika itu badan sudah berpeluh-peluh, tangan pulak menggigil menahan amarah.
hendak saja korang hancurkan picca yg berada di lappy atau pc yg sedang korang tatap.
mulut dan hati tak sudah-sudah menyumpah dan menyampah!

 
atau kalau berada didepan korang, ingin saja korang bukak sandal/kasut yg korang sedang pakai lalu dihantuk-hantukan ke kepala Si Perasan!

 
dan yg paling teruk sekali klo korang terus diserang sakit jantung setiap kali terpandang muka dia!
mati akibat terkejut melihat muka yg superb hodoh sangatlah sadis, ye tuan-tuan!

 
dan secara tak langsung, mungkin Si Perasan tersebut boleh didakwa kerana membunuh secara tak sengaja!
haih, giler malang nasib dia?!

 
Kesimpulannya :: Kita patut bersyukur dengan nikmat dan kurniaan Dia, tapi bukanlah sehingga bongkak dan takbur lalu terlupa pada pencipta-Nya.

*macam tak kena je kesimpulan ni?lantak lah…entry aku, suka aty aku lah nk buat kesimpulan macam mana!

 
**camtaek, kan?

10 comments:

Whoopz said...

Cantik ke, buruk ke.. Tu hanyalah jasad yg Tuhan kasi pinjam.. Ramai kekadang terlalu memuliakan jasad sampai terlupa kite juga ada roh... Lupe menjaga roh..



Ape gwa bebel ni.. Papelah..

eiffel said...

@Whoopz :: wah, terbaiklah whoopz!

u rawks!!!!

mie said...

biasa lah..
lumrah manusia..
mempunyai perasaan perasan..
ehheee

eiffel said...

@mie :: lol

maCy said...

gmbar last tu serious geli. hahaaha

eiffel said...

@maCy:: geli ker atau.... lol

haryani said...

haha jangan pecahkan skreen pc tuu :P

haryani said...

haha jangan pecahkan skreen pc tuu :P

six.september said...

aku cantik. kahkahkah.



tipu.

Fit said...

pergh mmg aku pon rase nak ludah kahak hijau kat mane2 org yg perasan camtuh..nak2 lagi kalo muke jantan/tino tu muke abes longkang, tp pose nk bajet cute2 paris hilton..mmg bangsat la mereka sume..eh ter emo plak..sekian mekaseh..