1.21.2011

Masih Rasa Nak Melempang!


salam…

 
semalam adalah ari cuti…tak, kami tak sambut pown thaipusam!
ei nak citer benda lain!

 
oleh sebab setiap hujng minggu sibuk keluar-lah, atau kereta dihantar repair, jadi sudah hampir tiga minggu ei tidak membasuh kereta!
pada minggu lepas, ei sudah cakap ngan abang…

 
"Wey, jom basuh kete!"

 
"Ah, ko asyik sibuk basuh kete. Ni Mesia tahu, asyik hujan…buat penat jerk ko basuh!"

 
"Abis tuh, biar jerk kete bertompok berkurap macam kau!"jawab ei bengang!

 
Entah bila entah asyik nyer. Kira tak adalah rajin atau malas sangat, setakat dua minggu sekali! Bukan tiap-tiap minggu pown!
jadi, ei tak basuh.

 
Kelmarin, ei jemput abang di opiznyer. Masuk sahaja dalam kereta, dia tegur

 
"Eee…kotornya kereta ko!"

 
Itu time ei rasa macam nak tendang jerk abang ei!Kemudian ei jawab.

 
"Ari tuh, aku soh basuh, ko kata tak payah!Sekarang, baru ko tahu kotor tuh apa! Esok ko cuci kereta!"

 
wah, satu arahan ei bagi kat abang!**sudahlah ei tipu dia, soh dia banjer mc d sebelum sampai umah!byahahahaa**keji punya adik!

 
jadi, esoknya iaitu semalam, kami pown cucilah.disebabkan ei yg guna keta tuh, ei pown cuci sesame.

 
lepas cuci, ei vacuum, kemudian kami wax-kan. kalau nak dikira hampir tiga bulan ei dapat lesen, jadinya hampir tiga bulan yg lalu jugaklah ei wax-kan kete.

 
**kepada sesiapa yg tak pernah dan tak tahu, wax perlu dibuat di tengah-tengah hari yg panas yerk!
korang perlu sapukan krim tersebut dan biar ianya kering. barulah korang boleh ratakan wax tersebut!
dan wax biasanya untuk kasi kereta berkilat dan supaya tak cepat kotor!

 
***itu adalah apa yg pk cik ei cakap, kalau dia auta, maknanya korang pown kene auta!

 
jadi, kami pown berpanas, berair dan berdebu
setelah selesai aktiviti tersebut, kami pown berehat lalu menonton Secret Garden secara online di pc abang. kereta ei biarkan di garaj.

 
pada waktu petang, hanya ei sorang jerk yg sedang layan drama tersebut. manakala abang dah pengsan*tido
budak-budak kecik plak keluar bermain. kemudian mereka menutup pintu.*agak pelik disitu
mereka menjerit keriangan sambil terkinja-kinja…bunyi mereka terkinja-kinja bagai menginja di atas katil atau dia atas sesuatu yg melantun!
kemudian ei teringat…ei park wira di garaj bukannya kete kebal!
ei menjerit lalu berlari keluar rumah!

 
terlihat kanak-kanak gedik sedang terkocoh-kocoh turun dari kereta dan ingin melarikan diri!
ei lihat kereta…di atas bonet depan, cermin dan bumbung!
penuh dengan tapak kaki dan selipar!
sakit hati, geram bengang smua nya ada!
sudahlar baru lepas cuci, siap wax sekali!
panggil sorang demi sorang, walau pown mulanya mereka cuba melarikan diri…
dapatlah jugak masing-masing merasa…sedas dua cubit!kalau ikutkan hati, memang rasa nak lempang…tapi memikirkan ada parent dorang…tuh jerk yg dapat ei bagi!
pagi ni, tengok kereta bertapak kaki, masih rasa nk lempang!hanya mampu lempang bahu abang sebab masih bengang!

 

15 comments:

MOFASAD said...

basuhkan kete kittew boleh? :D

haLyZaQiut said...

hahhaa...mmg bengang tuu....ketegori nk geget2 je dak2 tuu...

mR.LineKlear said...

okey wat kete ade tapak kaki..br la stailo..haha

Whoopz said...

Cobaaaannn.. Sila basuh kereta anda lg sekali.. Heheh

marina anakcikbob said...

hahaha..kalo aku jd abg ko, aku tepuk dahi ko.hahaha..

hiro said...

seksi la awak basuh keta..keh2

eiffel said...

@MOFASAD :: pared gedix! xP

eiffel said...

@haLyZaQiut :: rasa cm nk masak2 jerk budak2 tuh!huhuhu

eiffel said...

@mR.LineKlear :: ye, SANGAT STYLO! camtaek!

eiffel said...

@Whoopz :: matik gwa nk berjemur lagi!

eiffel said...

@marina anakcikbob :: byahahahaaaa...xpepasal abg aku jd mgsa!

eiffel said...

@hiro:: hiro sengal!

mario said...

kiutkan dak2 tu...

eiffel said...

@mario :: ye, SANGAT KUIT, sampai rasa nk lempang!sekian, time kaseh!

maCy said...

kesian ei.. mofasad jaat. huhu


xpe ti macy tolong lmpangkn budak2 tu~ huu